top of page

טיפול טבעי בפיברומיאלגיה - דאבת שרירים


פיברומיאלגיה היא מחלה שמוגדרת כמחלה כרונית,

לרפואה הקונבנציונלית אין מענה טיפולי למחלה ואין מושג מה הם הגורמים למחלה להופיע ולתקוף, ולכן כל מי שסובל מהמחלה נאלץ להתרגל לחיים בסבל מתמיד. זה הזמן להפיץ את הבשורה ואת המודעות לכך שבעזרת הרפואה האינטגרטיבית המאחדת של ד"ר נאדר בוטו ניתן להיטיב ולהקל על אנשים שסובלים גם ממחלה זו.

 טיפול טבעי בפיברומיאלגיה

מה היא פיברומיאלגיה?

פירוש המילה פיברומיאלגיה: (Fibromyalgia) כאב ברקמת החיבור ובשרירים, בעברית המחלה נקראת "דאבת השרירים"

פיברומיאלגיה זו מחלה שמשפיעה על חייהם של 8-10% מהאנשים בארץ והמספרים עולים בכל יום. רוב הסובלות ממחלה זו הן דווקא נשים. לפני שנפרט ונספר על תסמיני המחלה, חשוב לציין שבמחלת הפיברומיאלגיה יש רמות ודרגות שונות ולא כולם סובלים בתדירות ובעוצמות זהות.


המחלה מתאפיינת בכאב כרוני וברגישות עזה במקומות רבים ושונים בגוף, עייפות עד תשישות משמעותית הפוגעת ביכולת לתפקד ביום יום בכל הרמות: מהרמה האישית חברתית משפחתית ועד לרמה המקצועית. ישנם מטופלים שמספרים ממש על קושי לקום מהמיטה בבוקר.


מה הם הגורמים למחלה?



ברפואה האינטגרטיבית של ד"ר נאדר בוטו אנחנו יודעים שכדי שתופיע מחלה שני גורמים צריכים להתקיים בו זמנית:

משבר רגשי כלשהו לא פתור וחיוניות נמוכה (רמת אנרגיה בתאי הגוף)

במקרה הזה נשאל מדוע השרירים עצמם כואבים עד לרמה כזו שמביאה לחיוניות כל כך נמוכה - ממש באופן קיצוני?


פיברומיאלגיה מאופיינת במשברים טריטוריאליים, כלומר חוויה של פלישה לתחום האישי של המטופל, למקום שלו או שינוי מיקום שלא עבר עיבוד וקבלה על ידי המטופל.

כילדים עברנו משברים רבים, חלקם לא נתפסים עבורנו כיום כמשברים, אך הם השאירו את חותמם הרגשי שמשפיע עלינו ברמה הפיזית עד היום וימשיכו להשפיע עד שלא נטפל בדרכים שאפרט בהמשך המאמר.


דוגמא למשבר בילדות שיכול לגרום למחלה להופיע בכל שלב בחיים: ילד בכור שנולד לו אח ונאלץ לפנות לאחיו מקום בחדר שהיה רק שלו, כמובן שאם המיטה שלו, חפצים, בגדים, צעצועים עוברים לאח/אחים זה גם טריגר למשבר.


דוגמא למשבר בבגרות שיכול לגרום למחלה להופיע: שינוי מקום מגורים ואיזור מגורים - מעבר לארץ זרה, פינוי דירה שאהבנו במיוחד, אפילו שילוב של עובד חדש בחברה שלתחושתי מאיים עלי ותופס את מקומי.


משהו נלקח מהאדם, חפצים, אדמות וכול'... אצל נשים הסובלות מהמחלה נמצא סיפורים רבים של תחושת פלישה למרחב האישי.


משבר טריטוריאלי משפיע על בלוטת יתרת הכליה בגופנו. בלוטת יתרת הכליה אחראית על הפרשת קורטיזול, אדרנלין ונוראדרנלין והיא מופעלת בשעת סטרס.

כאשר קיים סטרס מתמשך הוא גורם לירידה משמעותית ברמת החיוניות של יתרת הכליה,

כתוצאה מכך רמת הקורטיזול הולכת ויורדת, בהתאם לכך המזון הזמין לשרירים הולך ויורד, מאגרי האנרגיה לשריר אוזלים והשרירים מתחילים לסבול,

זו הסיבה שישנה רגישות יתר לכאב ולהתכווצויות.


דרכי הטיפול בפיברומיאלגיה


כדי להקל ולהתגבר על המחלה אנו נדרשים לפעול הן במישור הרגשי והן במישור הפיזי:

עיבוד המשבר הנפשי נעשה על יד טיפול בשטיפה אנרגטית רגשית בעזרת הטיפול נציף את המשבר או משברים שיעלו ונביא ריפוי והטמעת מידע חדש באמצעות טיפול בדמיון מודרך. עצם ההצפה עצמה כבר מהווה חלק משמעותי מהריפוי. במידת הצורך נשלב ונוסיף טיפול בשיטת המטאיזם, בשיטה הזו המטופלת לומדת להכיר את התת מודע שלה ואת הדפוסים שמנהלים אותה, בהדרגה תהפוך למטפלת הכי טובה של עצמה.

החלק הפיזי בטיפול לא פחות חשוב: אנחנו רוצים לחזק את יותרת הכליה ולהעלות בה חיוניות, באמצעות כך השרירים והגוף יקבלו יותר אנרגיה.

מטופלים רבים שאימצו את ההמלצות להעלאת חיוניות של ד"ר נאדר בוטו מדווחים על שיפור משמעותי באיכות החיים ואף בהעלמות של הכאב.


חלק מההמלצות של ד"ר נאדר בוטו להעלאת החיוניות:

  • מרק בשר ועצם - הבשר מכיל אנרגיה חיונית לשרירים.

  • חוקן קפה אשר מחזיר את רמת החיוניות, הכוח והאנרגיה לגוף.

  • פעילות גופנית אנארובית מתונה והדרגתית.

  • טבליות של מולטימינרלים (מגנזיום, פוטסיום וכדומה).

  • שינה מוקדמת עד 22:00 מאפשרת לגוף להיטען.

  • גברים - לתרגל גמירה ללא שפיכה, המסייעת בשמירה של האנרגיה בגוף.

  • נשים - לתרגל סגירה של הסוגרים על ידי שימוש בביצה הסינית, המסייעת בשמירה של האנרגיה בגוף.

לרשימת ההמלצות המלאה לחצו כאן

עדות מטופלת צעירה שסובלת מפיברו במצב מתקדם:





אני זמין לכל שאלה


בנושא התייעצו איתי גם לגבי פיברומיאלגיה. שמי צח יצחקי מטפל מוסמך בשטיפה אנרגטית רגשית בשיטת ד"ר נאדר בוטו, טיפול בשיטת המטאיזם (הכרה ושליטה על התת מודע) ואקסס בארס

מנחה קבוצות להתפתחו תאישית - קורס מרחב הכ"ח מבית מרחב מודעות (פריידי מרגלית)



רוצה לעשות עבודת עומק תוך כדי תמיכה בקבוצה קטנה ואינטימית? קורס מרחב הכ"ח, 28 מפגשים בהם מקבלים 28 תדרים-כלים להתמודד ולשפר את איכות החיים



תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page