top of page

טיפול אנרגטי רגשי

תפיסות העולם הן של הרפואה הקונבנציונלית המערבית והן של הרפואה האלטרנטיבית המשלימה, מצביעות על קשר הדוק בין הפיזי לרגשי. השניים מקיימים ביניהם יחסים סימביוטיים התלויים זה בזה ושמשפיעים זה על זה.


אם נחשוב על כך לרגע, כאשר אנחנו חשים בעצב, דמעות עשויות לרדת. כאשר אנו חשים מתוחים, השרירים יכולים להיות מכווצים וקצב דופק הלב עשוי לעלות. כאן אנו עוד מדגימים זאת על השפעות שגורות המוכרות לכולנו; הטיפול האנרגטי הרגשי מבקש לרדת אל הרזולוציות הקטנות יותר. כאלו שלעתים נסתרות מעינינו, שוכנות מאחורי הקלעים, אך מנהלות אותנו מדי יום ויום.





על טיפול רגשי בשטיפה אנרגטית


על-פי שיטת הטיפול לשטיפה אנרגטית שנוסדה על-ידי ד"ר נאדר בוטו, כל סוגיה, בין אם היא רגשית ובין אם היא פיזית, נובעת מחוסר איזון אנרגטי, או במילים אחרות חסימה אנרגטית הקיימת באחד או יותר משבעת מרכזי האנרגיה שלנו (רבים מאתנו מכירים אותם בשם הנפוץ צ'אקרות).


מה עלול להפר את האיזון האנרגטי שבגופנו?


הרפואה האינטגרטיבית המאחדת מסבירה כי כל אירוע משברי הפוקד אותנו, מקבל ביטוי באיבר אחר בגוף. למעשה, נאדר בוטו מיפה את כל הגוף תוך שהוא משייך כל משבר ומשבר לאיבר משלו.


בעת שאנו חווים אירוע משברי או חוויה טראומתית מסוימת, היא מפחיתה את החיוניות של אותו איבר. אנו יכולים להמשיך בחיינו מבלי להתעכב על אותו אירוע או לשער שהוא מאחורינו, אך כאשר הוא ישתחזר בנו בדרכים שונות, בשילוב עם חיוניות נמוכה, הרי שהדבר יקבל ביטוי בכאב, סבל, חולי, פחד, חסמים נפשיים, כעס או סטרס.


לרוב אותם אירועים משבריים יתרחשו בילדות. ואציין בהערת אגב, שהם אינם מוכרחים להיות אירועים טראומתיים וקשים כגון תאונת דרכים או תקיפה אלימה.


לדוגמה


ילד שהשתתף בטקס בבית הספר אך התבלבל במילה מסוימת ומיד תיקן את עצמו. הוא בחן את הקהל וראה כמה מן הנוכחים והנוכחות מגחכים.


ייתכן שיעברו שנים רבות, ומבחינתו של אותו הילד – האירוע מאחוריו, הוא אפילו נדמה כזניח עם חלוף הזמן. אך החוויה השלילית הותירה את חותמה, היא הפחיתה את החיוניות של הגוף והובילה לחסימה אנרגטית בצ'אקרת הביטוי.


צ'אקרת הביטוי איננה אחראית רק על יכולתו של אותו הילד לדבר; חסימה שכזו מקבלת את ביטויה ברצון והיכולת שלו להגשים את עצמו, לבטא את רצונו. לעתים האירוע המשברי עוטה על עצמו גם סממנים פיזיים כגון ליחה בגרון.


הקושי הרב שנוצר כתוצאה מאירוע משברי זה, יכול ללוות את הילד ולצוף שנים רבות קדימה, בהיותו נער, ואף כאיש בוגר בעל משפחה או מבוגר.


מה אנחנו עושים בטיפול אנרגטי רגשי?


מטרתנו בשטיפה האנרגטית היא שנעבוד ביחד על תת המודע המשפיע על גופנו ונפשנו, תת המודע שמנהל ולרוב גם מגביל אותנו.


דרך הזרמת אנרגיה מן המטפל אל המטופל/ת, בשילוב עם נקודות לחיצה ודמיון מודרך, אנו מביאים לשחרור רגשי, מציפים את אותו אירוע שורשי שלילי וסוללים דרך חדשה, משיבים את הזרימה האנרגטית המאוזנת שהופרה.


כיצד אותם רגשות צפים בטיפול?


בתחילת הטיפול אנו עורכים שיחה מקדימה. היא איננה מחייבת. לא צריך לקחת כיוון מסוים באופן מאולץ. משוחחים, לומדים להכיר. אנו נותנים לעצמנו 'לשוט במורד הנהר' לכל יעד שהוא יביא.


ישנם מטופלים ומטופלות המגיעים אלי מכווני מטרה. יודעים לומר מה מפריע ויושב על לבם. ישנם גם שמגיעים כאשר הם מדברים על כיוון כללי, תחושה פיזית או רגשית, אך לא יודעים להניח את האצבע במדויק. אל תרגישו מחויבים לשיחה מסוימת.


לאחר מכן, מתחילים בשטיפה האנרגטית עצמה.


הטיפול מתחיל בתרגול ריברסינג (נשימות מעגליות), ובהזרמת אנרגיה אל המטופל/ת מפלג הגוף העליון דרך מרכז האנרגיה השביעי. לאחר מכן, אני עובר לנקודות לחיצה המובילות אותי להיכן שכואב, למקום שבו גופנו אוצר את אותו אירוע שחוזר ומשתחזר פעם אחר פעם.


בשלב הזה הרגשות צפים, יש פורקן מאוד גדול ותחושת הקלה. אנו מייצרים בשלב הזה מסלול מחודש ומציאות מחודשת. מאפשרים לעצמנו לצלוח את האתגרים, החסמים והאמונות המגבילות שניהלו אותנו במשך שנים.


לצד ההתמודדות המחודשת עם האירוע המשברי, הזרמתה של האנרגיה לכל אורכה של השטיפה, משחררת את החסמים ומאפשרת לה לשוב ולעבור בגופנו דרך כל 7 המרכזים.


למעוניינים והמעוניינות במידע נרחב יותר על אופן הטיפול, אני מזמין אתכם/ן לקרוא גם את המאמר הבא אודות ריפוי אנרגטי.





התייעצו איתי


רוצים לדעת יותר על טיפול אנרגטי רגשי? לברר או להתייעץ?


שמי צח יצחקי, מטפל גוף ונפש, מומחה לשטיפה אנרגטית בשיטת נאדר בוטו וטיפול במטאיזם.


אני מזמין אתכם ואתכן להתייעץ איתי בכל שאלה. ניתן להשאיר לי פניה באתר, ליצור איתי קשר טלפוני או לכתוב לי בוואטסאפ.


תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page