top of page

טיפול בפחדים

טבעי שנפחד. ממש כך :). לצד הרצון שלנו להתנער מן הפחד לאור היותו חסם המונע מבעדנו להגשים מטרה מסוימת, הרי שבראש ובראשונה זהו יצר הישרדותי חיוני; הוא נועד להגן עלינו, לשמור עלינו.


לצד זאת, חשוב באותה העת לעשות הפרדה בין פחד הנובע מנסיבות שבאמת ובתמים מסכנות את בריאותנו, את טובתנו או חלילה את חיינו, לבין פחד המתעורר בנו כתוצאה מאירוע שהשתרש בפנים, יצר התניה ומציב בפנינו מכשול בלתי נראה. לעתים כלל לא נדע לשים עליו את האצבע.


דוגמה שאני אוהב להשתמש בה היא ילד שהלך לבקר חבר. כשחברו פתח בפניו את הדלת, הכלב הגדול שבבית, נבח נביחות רמות ומפתיעות והבהיל את הילד. בתוך מספר רגעים הוא התעשת, נרגע והמשיך בסדר היום.


הפחד הגדול לא מוכרח להתעורר עם פרוץ האירוע, אם כי ייתכן ותתרחש השלכה הקובעת כי כל הכלבים מסוכנים. האתגר טמון בכך שאותו מקרה נצרב בדמות פרטים רבים נוספים אשר ליוו את המאורע. ריח מסוים שהיה באוויר, רעש של אופנוע או אמבולנס שבדיוק חלפו ברחוב הסמוך, הבהוב של מנורת הפלורסנט בחדר המדרגות, כל אלו הופכים לטריגרים המשיבים אותנו לאותן תחושות גם לאחר שנים רבות, ומעוררים בנו מחדש את תחושת הפחד והחרדה.


המוח שלנו מקשר זאת ומגיב לכך פעם אחר פעם.




להשיב את השליטה אלינו


ישנם מטופלים המגיעים אלי למפגש ומספרים לי כיצד אותה תחושת פחדה או חרדה האוחזת בהם, לא הייתה בעבר. היא החלה להתהוות ללא כל הכנה מוקדמת. תחושה כאילו וחלק מעצמאותם נלקח מהם.

אם אחזור לאותו הילד שנבהל מן הכלב של חברו, הרי שהוא המשיך לסדר היום ושמר על חיוניות גבוהה.


עם חלוף השנים, החיוניות שלנו פוחתת, ההרמוניה שלנו בגוף מתערערת ועמה אנו מתחילים לסבול מחרדות ופחדים שעולים וצפים מבלי שנבין את שורשם ומהותם.


ייתכן ואופנוע או אמבולנס יחלפו לידנו ויחזירו אותנו לאותו אירוע שכה השתרש בתוכנו, או ריח מוכר באוויר. בכוחם של טריגרים כאלו לעורר בנו תחושות פיזיות ונפשיות; רעד, הזעה, דופק מואץ, תחושת מורא בלתי נשלטת. נדע להעיד כי הפחד איננו פרופורציונלי, אך לא נוכל לשלוט בו.


לשטיפה האנרגטית הכוח להשיב לנו את השליטה חזרה אל חיינו. לנצח את מחסומי הפחד ולהתמודד מחדש עם אירועי עבר אשר הובילו לקיומו של סבל או מכאוב המלווה אותנו בהווה.


שטיפה אנרגטית כטיפול טבעי בפחדים


שטיפה אנרגטית מסייעת לנו להשיב את ההרמוניה לגופנו, להתמודד עם אירועי עבר שהשתרשו בתת-מודע ולסלול עבור עצמנו דרך חדשה ומיטיבה.


על-פי הרפואה האינטגרטיבית המאוחדת של ד"ר נאדר בוטו, מייסד השיטה, כל חולי, כל מכאוב פיזי או נפשי, מתקיימים כאשר קיימת רמת חיוניות נמוכה ומשבר שאיננו פתור. חוסר האיזון האנרגטי מתבטא בחיוניות פחותה באיברי הגוף השונים (על-פי סוג המשבר) ומבטא עצמו במנעד רחב של תסמינים, חלקם אותם פחדים שלפתע מתעוררים ומתעצמים עם השנים.


הטיפול משלב בין אנרגיה אותה אני מזרים אל המטופל/ת, לבין דמיון מודרך ושיח ער המתקיים ביני לבינו/ה.


לאורך הטיפול, המטופל/ת שכוב/ה על מיטת הטיפולים. מתחילים בנדנוד קל של פלג הגוף העליון תוך שאני מזרים אנרגיה ומנחה לבצע נשימות מעגליות (ריברסינג) ולדמיין אור לבן הזורם מן הראש לכל אורך הגוף עד לכפות הרגליים.


לאחר מכן, אני מתחיל בביצוע לחיצות על אזורי האיברים בהם החיוניות פחתה, המקומות שאוצרים את המשבר שעוצר מבעדנו להתקדם. תוך שאני מפעיל לחץ מתון, אני מזרים אנרגיה אל שבעת המרכזים האנרגטיים שבגוף, זאת כדי לייצר זרימה הרמונית אחידה ומשוחררת.


בשיח הער שמתקיים ביני לבין המטופל/ת, צפים אירועים משבריים מן העבר, אירועים אשר השתרשו היטב בתת-המודע שלנו והשפיעו עלינו מבלי שידענו זאת.


אנו מייצרים מציאות חדשה, זיכרון חדש, תווים מסלול מחודש לאותו אירוע משברי, מתמודדים ומסירים את החסמים והפחדים שהתעצמו עם השנים, ויחד איתם גם את התסמינים שהתהוו מסביב.




האם טיפול בפחדים עם שטיפה אנרגטית יכול להתבצע מרחוק?


ישנן פעמים בהם מטופלים ומטופלות פונים אלי מיישובים המרוחקים מן הקליניקה, ולא אחת אף מדובר בפניות מצד ישראלים המתגוררים מעבר לים.


שטיפה אנרגטית היא שיטת טיפול באמצעות מגע, ולכן היא מוכרחה להתקיים במפגש פרונטלי. אולם ישנו טיפול נוסף ויעיל לא פחות אותו אני מציע מרחוק – טיפול בפחדים בשיטת המטאיזם.


גם בשיטת המטאיזם אנו מטפלים בתת-המודע ועושים זאת תוך שאנחנו נכנסים למדיטציית עומק. זהו מסע מדהים שדרכו אנו יכולים לגלות אירועים מכוננים אשר עיצבו אותנו וכן אירועי עבר שגם שנים רבות לאחר מכן, המשיכו לנהל אותנו.


הטיפול מתבצע באמצעות הזום, ובמהלכו אנו שולח פרוטוקולים בגלי גמא. אלו הם גלים המיועדים לשינוי הזיכרון ולריפוי.


ואני מזמין אתכם/ן להתייעץ איתי


שמי צח יצחקי, מטפל גוף ונפש, מומחה לריפוי אנרגטי ולטיפול באמצעות שיטת המטאיזם.


בחיפושכם אחר טיפול טבעי בפחדים, אני סמוך ובטוח כי עברתם כברת דרך רבה. זהו אתגר עצום להבין כי ישנו קושי מולו אנו מתמודדים. לעתים, איננו אף שמים לב אליו או יודעים להגדירו במילים.


כחלק מן הדרך החדשה שאתם בוחנים או סוללים זה עתה, אשמח להיות כאן בשבילכם, לייעץ לכם ולענות על כל שאלה.


תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page