top of page

טיפול טבעי בפוביות

פחד הוא דבר טבעי לחלוטין. אנו יכולים לחוש בפחד כתוצאה מאירוע המאיים עלינו באופן כזה או אחר כגון מאדם אלים או ממבחן מאתגר, או לפחד כתוצאה מתחושת אי-וודאות דוגמת אופק מקצועי לא יציב. פוביה מנגד, הינה תחושת פחד עוצמתית מאוד הנגרמת כתוצאה מסכנה שאיננה ממשית.


על-פי אתר healthline, פוביה היא תגובת פחד מוגזמת ובלתי-רציונלית. היא מתבטאת בתחושת פאניקה או אימה כתוצאה ממקום מסוים, תרחיש או אפילו אובייקט. השפעתה של הפוביה עשויה לנוע בין מטרד ועד לגורם המגביל אותנו ושעוצר בעדנו מלהתקדם.


תחושת התסכול המלווה מטופלים ומטופלות המגיעים אלי היא עצומה; מצד אחד ההיגיון אומר כי אין כל סיבה לחוש במורא כה עוצמתי, ומן הצד האחר התחושה היא שאיננו מסוגלים לעשות דבר בנידון.


פוביות יכולות להפריע ליחסים האישיים, ללימודים, לעבודה, לגעת בכל היבט בחיינו ולהוות חסם לכל דבר ועניין.



טיפול טבעי בפוביות


טיפול בפוביות באמצעות שטיפה אנרגטית ו-FEEL


שטיפה אנרגטית


באתרי אני מספר לא מעט על השטיפה האנרגטית ותועלתה. מיד אצרף מספר מאמרים שישלימו את התמונה :), אך עבור מבקריי המגיעים לכאן לראשונה, אסביר מעט יותר על אופן הטיפול ומטרתו.


השטיפה האנרגטית היא פרקטיקה טיפולית הנגזרת מן הרפואה האינטגרטיבית המאחדת. זוהי שיטת טיפול המשלבת בין הילינג להזרמת אנרגיה אל הגוף מן המטפל/ת אל המטופל/ת, לבין טיפול באמצעות נקודות לחיצה לבין טיפול בדמיון מודרך.


ע"פ ד"ר נאדר בוטו, מייסד הרפואה האינטגרטיבית, גופנו מושפע מאירועים משבריים, חוויות שליליות הנצרבות בנו, המפחיתות את החיוניות בגופנו ושמובילות לחסמים אנרגטיים. כל אירוע משברי מפחית את חיוניותו של אזור/איבר אחר בגוף.


אין זה מספיק כדי לעורר פוביה.


על-פי הרפואה האינטגרטיבית, צריכים להתקיים 2 תנאים יחדיו: חיוניות פחותה ומשבר לא פתור המשתחזר.


כך למשל, אדם שחיוניותו פחתה בילדותו כתוצאה מחוויה שלילית ובה כלב נהם כלפיו והשתולל. הפוביה תתעורר רק זמן מה לאחר מכן (ולעתים אף לאחר שנים), כאשר החיוניות הפחותה שנותרה, פוגשת באירוע שהשתחזר פעם נוספת; אז צפים מעלה התסמינים המתבטאים בחולי, כאב, מתח וכן.. גם פחד.


מטרת השטיפה האנרגטית היא להשיב את החיוניות באמצעות הזרמת אנרגיה להסרת חסמים משבעת המרכזים האנרגטיים, להציף את האירוע המשברי מן העבר ולהתוות דרך חדשה. דרך של ריפוי.


למידע נוסף על הפרקטיקה ומהלך הטיפול, אני מזמין אתכם/ן אל המאמר הבא.


שיטת FEEL


אני ממליץ על שטיפה אנרגטית עבור מגוון רחב של חסמים, פחדים, תחושות מתח וסטרס, תחושת תקיעות בחיים, חולי וכאב. אך כאשר מדובר בפוביות לכל דבר ועניין, כגון פחד מג'וקים, ממחטים, ממעליות או טיסות לשם הדוגמה, הרי שאני נוהג לשלב גם את שיטת הטיפול FEEL.


זהו טיפול המשתלב בשטיפה האנרגטית כיוון שגם הוא כולל שילוב של דמיון מודרך, לחיצות ונשימות.

במהלך הטיפול, אני מדריך את המטופל/ת לנשום לפי רמות הכאב באזורים השונים בגוף, אזורים בהם הפחד שוכן.


אט אט, אנו מרגישים היכן הכאב אצור בגוף, משחררים אותו דרך נקודות לחיצה ודמיון מודרך המדמה כיצד הכאב נודד ומטייל בגוף עד ליציאתו מן המערכת.


אחד מן היתרונות הבולטים הן של שטיפה אנרגטית והן של FEEL, טמון בעובדה שאני גם מדריך כיצד לבצע טיפול עצמאי לחלוטין. עם זאת, אסייג את דבריי ואציין כי בטיפול טבעי בפוביות, אני ממליץ על מספר טיפולים עבור תוצאות מרביות.


טיפול TTRT לפוביות


בהתאם לנסיבות, אני לעתים נוקט בטכניקת טיפול נוספת העונה לשם TTRT - Trans Temporal Regression Technique.


זוהי שיטה טיפולית לשחזור גלגולים מהיר, ובה אנו בוחנים את עברה של הנשמה וחושפים דבר מה שאנו סוחבים עמנו מגלגול קודם. לעתים אלו הם הגורמים אשר הובילו לקיומה של הפוביה.


כפי שציינתי, זה באמת ובתמים תלוי בנסיבות העולות תוך כדי הטיפול. אם לתחושתי קיים מטען הנובע מגלגולים קודמים, הרי שאני מציע זאת במהלך הטיפול.


מטרתנו דומה לטכניקות הטיפול הקודמות: לשחרר את הטראומה שהתרחשה. הנשמה לא הספיקה להיפרד מן הטראומה, והכאב עבר עמה הלאה לגופנו הנוכחי.


התייעצו עמי בנושא טיפול טבעי בפוביות


שמי צח יצחקי, מטפל גוף ונפש, מוסמך לטיפול בשטיפה אנרגטית וטיפול בשיטת המטאיזם.


בכל שאלה והתייעצות, אני מזמין אתכם ואתכן ליצור עמי קשר טלפוני, להשאיר לי פניה באתר או לכתוב לי בוואטסאפ.



תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page