top of page

נמאס לך לסבול? - פתרון טבעי לסבל

בשנה האחרונה מגיעים אלי מטופלים רבים בעקבות כאבים, מחלות ובעיקר ניתן לתאר זאת כסבל שמניע אותם להגיע אלי לטיפול. למה בעצם אנחנו סובלים? מה ניתן לעשות כדי שהסבל יעלם? ואיך עושים את זה בצורה טבעית? על השאלות האלה נענה במאמר הבא


סבל

מה זה סבל?


לפני שנדבר על למה סובלים בואי רגע נבין מה הוא סבל. ההגדרה של סבל במילון: כאב עז, צער פיזי או נפשי עמוק, חוויה של ייסורים, עינוי כאב וכד'

סבל יכול להיות כאב פיזי כרוני או שלא כרוני ויכול להיות כאב נפשי עמוק שבסופו של דבר יבוא לידי ביטוי גם בגוף בצורה של כאב פיזי.

הסבל יגרום לנו למצב של חוסר איזון, לעיתים אף לחוסר יכולת לחשיבה וניתוח של דברים. ניקח לדוגמא אדם שמגיע לבית חולים בעקבות כאבים חזקים מאוד לצורך העניין בבטן, במצב כזה הוא יבקש שיעשו הכל כדי שהכאבים קודם כל יעברו ולא ימצא את הזמן לחשבו על הסיבות הנפשיות שמאחורי הכאב ובטח לא לחקור תודעתית את מקורן. לכן כשיש כאבים מאוד חזקים אני כמטפל אלטרנטיבי ממליץ להיעזר ברפואה הקונבנציונלית לצד הטיפולים שאני עושה, איני פוסל את הרפואה מאחר ובמקרים רבים היא קודם כל מצילת חיים ומאפשרת הורדת רף הסבל והכאב למצב שבו אפשר להגיע אל מקורו.

חשוב להבדיל בין כאב כרוני לכזה שאינו כרוני. לרוב כאבים כרוניים מטופלים ברפואה הקונבנציונלית על ידי תרופות שבהרבה מקרים בשלב מסוים הופכות להיות פחות יעילות ואף מזיקות ולכן במצבים כרוניים כדאי מאוד להיעזר בטיפולים אלטרנטיביים כמו שטיפה אנרגטית רגשית מהר ככל הניתן.


מקור הסבל


מדוע אנחנו סובלים? מהו מקור הסבל? כל כאב פיזי מקורו בנפש, הגוף שלנו הוא הברומטר הנפשי שלנו ולכן כשיש כאב פיזי הגוף שלנו, המרכבה המופלאה מאוד חכמה ומדוייקת הוא יבוא לידי ביטוי במקום המדויק כדי לסמן לנו שיש משבר מהעבר או מההווה שלא עיבדנו, לא פתרנו ולא למדנו ממנו את מה שאנחנו צריכים ללמוד.

כשמדובר על סבל נפשי כמו דכאון אני יודע לעזור באמצעות הרפואה הטבעית בשיטת רפואה אינטגרטיבית מאחדת של ד"ר נאדר בוטו בשילוב של המטאיזם מבית מרחב מודעות של פריידי מרגלית.

על הדרכים להתמודדות וטיפול בדכאון ניתן לקרוא במאמר הבא: מהו דכאון ואיך אפשר לצאת ממנו


כדי שתופיע מחלה או כאב 2 תנאים צריכים להתקיים: הראשון משבר לא פתור. מאז שהגענו לעולם אנחנו סוחבים איתנו משברים ואריעים שגרמו לנו לסבל נפשי מסוים, גם אם זה נראה לנו כלא חשוב וגם אם מדובר למשל בזכרונות ומשברים "קטנים" הגוף זוכר הכל ובעצם המשברים האלה הם השיעורים שלנו כאן. כל עוד לא נחזור אל ארועי העבר, נעבד ונרפא אותם הם יהיהו עדין במערכת שלנו. שטיפה אנרגטית רגשית בשיטת ד"ר נאדר בוטו - טיפול מעולה לשחרור משברים מהעבר וריפוי הנפש.

התנאי השני הוא חיוניות נמוכה: רמת האנרגיה שלנו נמדדת כחיוניות, עד כמה התאים שלנו בגוף חזקים ובריאים. בכל פעם שעברנו משבר, התאים בגוף נחלשו, אותם תאים באיזורים שקשורים למשבר איבדו מהאנרגיה - מהחשמל שלהם ונחלשו.

ככל שהחיוניות הכללית שלנו גבוהה כך נדחה את הופעת הכאבים והמחלות לזמן שבו החיוניות תרד, ולכן ככל שאנחנו מתבגרים חשוב מאוד לעשות פעולות להעלאת החיוניות.


פתרונות טבעיים לסבל


קשיים בחיים הם השיעורים שלנו, כל אותם שיעורים שבאנו ללמוד כאן. ממש מכל קושי אפשר להבין את מהות השיעור. סבל=נוצר כאשר אנחנו לא מקבלים ולא משלימים עם הקשיים=עם השיעורים שלנו ולכן כדי להגיע למצב שבו לא סובלים ומתמירים את הסבל אפילו לאושר בשלב מסויים עלינו לקבל את השיעורים שלנו. לצורך העניין לקבל את המחלה או את המגבלה. דוגמאות מצוינות לאנשים שצמחו מהסבל ומהקושי הם נכי צה"ל (ולא רק) למשל שחלק גדול מהם הפכו לספורטאים מצטיינים והפכו את המגבלה להישג ולאמצעי כדי להגיע לאושר.


כל מי שמגיע אלי לטיפולים נחשף לשיטות שהן דרך חיים: שיטת המטאיזם ורפואה אינטגרטיבית מאחדת אלה שיטות שבעזרתן אפשר להגיע לשינוי בתפיסות העולם, להשתחרר מהסבל ולהגיע לקבלה ולאושר אמיתי.


אשמח לענות על כל שאלה

צח יצחקי מטפל גוף נפש ומנחה קבוצות להתפתחות אישית




תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page