top of page

טיפול טיבעי במחלת קרוהן

מחלת הקרוהן (קוליטיס כיבתית) היא מחלה דלקתית של המעי, בארץ ישנם חולים רבים שסובלים מהמחלה שגורמת לסבל רב ופוגעת באיכות החיים. במאמר הבא נסביר על המחלה ועל דרכים טבעיות לטיפול על מנת להביא להחלמה מלאה.

מחלת הקרוהן מוגדרת כמחלה אוטו-אמונית, מחלה דלקתית שפוגעת ברירית של מערכת העיכול. היא יכולה להופיע בכל אחד מהחלקים של מערכת העיכול, מהפה (תחילת מסלול העיכול) ועד לנקודת הסיום בפי הטבעת. רוב החולים בקרוהן סובלים מתסמינים באיזור שבין המעי הדק לגס.


ברפואה הקונבנציונלית לא יודעים להגדיר את סיבת המחלה ומגדירים אותה כמחלה תורשתית גנטית. הקרוהן מוגדרת כמחלה כרונית ולכן הטיפול הקונבנציונלי הוא בהתאם לכך על ידי תרופות אנטי דלקתיות ותרופות משלשלות על מנת להקל על החולה.


פתרון טבעי למחלת הקרוהן


כמטפל מוסמך שתי תפיסות עולם מהפכניות: רפואה אינטגרטיבית מאחדת של ד"ר נאדר בוטו ושיטת המטאיזם של מרחב מודעות - פריידי מרגלית

אני עד להחלמה של חולים רבים שחלו במחלה "הכרונית" קרוהן הסיבות להחלמה הם שילוב של עבודה תודעתית והכרת הסיבות הנפשיות שהביאו למחלה, יחד עם טיפול קונבנציונלי מתאים ומקל.

חשוב לציין שאני כמטפל אלטרנטיבי לא פוסל ואף ממליץ להיעזר כמה שניתן ברפואה הקונבנציונלית.


אופן הטיפול התודעתי משתנה בהתאם למיקום הופעת הקרוהן, ישנה חשיבות במידה והמחלה מופיעה במעי הגס או הדק וכמובן במידה והיא מופיעה במיקום אחר במסלול העיכול. אנחנו מייחסים את מיקום הופעת המחלה לצ'קרה (מרכז אנרגטי) ולפי הצ'קרה מנתחים ומבינים את המשברים שיושבים מאחורי המחלה.


חשוב לדעת הופעתה של מחלה בגוף תתרחש כאשר שני התנאים הבאים יתקיימו:

  • משבר/משברים נפשי לא פתור/פתורים הם לא חייבים להיות מהשנים האחרונות, אנחנו סוחבים איתנו משברים מאז שהגענו לעולם והגוף זוכר את כולם.

  • התנאי השני הוא חיוניות נמוכה, רמת אנרגיה נמוכה בגוף. ולכן לרוב, אחרי גיל 40 רוב המחלות מופיעות ואם זה קורה קודם חייבים לתת את הדעת לנושא החיוניות ביתר שאת.

הטיפול הטבעי במחלת הקרוהן כולל שילוב של תזונה, העלאת החיוניות

וטיפול רגשי באמצעות שטיפה אנרגטית רגשית, טיפול שמשחרר ממשברים וטראומות מהעבר. שטיפה אנרגטית בשיטת ד"ר נאדר בוטו זהו טיפול המשלב נשימות ומגע

ניתן לקרוא עוד על הטיפול ועדות מטופלים שעברו אותו במאמר הזה

בטיפולים אנחנו מבינים לעומק את הסיבות הנפשיות והמשברים שהביאו את המחלה ועם שחרור האירועים ולמידת השיעורים הגוף מגיב בהתאם.


טיפול בשיטת המטאיזם


מסלול טיפולי נוסף הוא טיפול והכרת התת מודע על ידי טיפול בשיטת המטאיזם שמשלבת גלי גמא ועבודה עצמית של המטופל. המטופל לומד להיות המטפל הכי טוב של עצמו וזאת על ידי חקירת התת מודע שלו עצמו, המטרה היא להביא את התת מודע אל המודע ומכאן המטופל יוכל לבחור מה ומתי לשנות. המודלים שהמטופל מקבל פשוטים ליישום וללמידה למשל מודל יהלום לחקירת התת מודע, אני כמטפל מלווה ומדריך לאורך כל הדרך עד לריפוי. וכמובן במקרים מסוימים אמליץ להצטרף אל קבוצות מרחב הכ"ח לקורס התפתחות תודעתית כאשר ישנו ליווי שבוע אחר שבוע וקבלת תדרים ישירות אל התת מודע. קורס מבית מרחב מודעות של פריידי מרגלית, שרץ מ 2012 ואלפי בוגרים כבר חוו ומספרים על השינוי שהם עברו בקורס, על ההחלמה וההתפתחות שלהם ניתן לקרוא כאן: בוגרי מרחב הכ"ח מספרים.


אשמח לענות על כל שאלה ולייעץ צח יצחקי מטפל גוף נפש ומנחה קבוצות רפואה אינטגרטיבית מאחדת ומטאיזם

0522777250


בוגרת קורס מרחב הכ"ח הילי וויט על הדרך שלה בקורס:


תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page