top of page

טיפול טבעי בקשיי הריון

קושי להכנס להריון


הצורך הבסיסי שלנו כבני אדם הוא לשרוד, להשאיר חותם כלומר: להתרבות. לכן עולה השאלה מדוע ישנם אנשים שמתקשים לממש את הצורך הקיומי בסיסי הזה? במאמר הבא נעסוק בקושי של נשים להיכנס להריון.

נענה על השאלה המעניינת:

איך קורה שאישה מתקשה להיקלט או לשאת הריון גם כשאין זיהוי מובהק של מחלה או תופעה גופנית?


כדי לענות על השאלה עלינו להיזכר בהנחת הבסיס ברפואה אינטגרטיבית מאחדת של ד"ר נאדר בוטו שאומרת שמאחורי כל מחלה או תופעה גופנית - נפשית ישנו משבר לא פטור בשילוב של חיוניות נמוכה. למרות שלכאורה אין שום תופעה גופנית ואין מחלה, עכרון זה תופס גם כאן.



פעולות שנעשה בהיבט הפזיולוגי


הריון דורש המון אנרגיה מהגוף, לכן קודם כל אמליץ ואעודד תזונה של מזונות נקביים כדי לאזן את התדר של האישה לנקבי. לדוגמא: מזונות הנראים כמו רחם כגון:

אגס, ואבוקדו, חלבון ביצה,חלב מלא, שמן זית, פירות וירקות ועוד...

אמליץ לשמוע מדיטציות ולבצע סדרות של נשימות מרגיעות כדי לעצור את מירוץ החיים ולהרגיע את המייד.

ישנם המלצות רבות להעלאה והגברת החיוניות, לגברים ולנשים כמובן. החל מתזונה, חוקן קפה, פעילות גופנית ותרגילים לשחרור מרכזי האנרגיה ועוד... אמליץ על ריקוד ונענועי אגן ושימוש בביצה הסינית כדי לעורר ולחזק את אנרגיית החיים ועוד... ניתן לקרוא וליישם בקלות את ההמלצות להגברת החיוניות



החלק התודעתי בטיפול


כאשר אנחנו רוצים משהו, בדרך כלל נחשוב צעד קדימה ולא 2 צעדים כפי שנדרש מאיתנו כדי לעשות קפיצה תודעתית. לכן כאשר אישה רוצה להכנס להריון היא מתרכזת בכניסה להריון ולא במטרה עצמה במהות שהיא:

להיות אמא לילד/ילדה בריאים. לרוב היא תבזבז אנרגיה רגשית רבה בתהליך ההריון דבר שמהווה "רעש" בדרך אל המטרה האמיתית. דוגמא נוספת שתעזור לחדד את עקרון המהות: כאשר אני רוצה רכב, אני רוצה אותו לשם הגעה והתניידות ממקום למקום, זו המטרה האמיתית של הרכב.


כדי לעזור לאישה לעשות את הקפיצה המחשבתית ולהשתחרר מאירוע משברי שיתכן וגורם למצב בו היא לא מצליחה להיקלט, יש חשיבות רבה בהבנת המקור הרגשי שעליו יושב המשבר. בעזרת טיפול בשטיפה אנרגטית רגשית נוכל להגיע אל אותו משבר, להתחבר ולהבין את המקור הרגשי. זה יכול להיות אירוע שנמצא במודע ובזיכרון הנגיש ולעיתים מדובר באירוע שלא זוכרים. למשל איבוד בובה או כל דבר יקר ערך רגשי שסימל עבורה קשר אימהי יכול להוות משבר שיחסום - אנרגיה תקועה שלא מאפשרת את ההריון. דוגמאות אפשריות נוספות: חסימה רגשית יכולה להווצר כאשר מתבגרת מפחדת לאבד את עצמאותה ופיתחה חשש מכניסה להריון. נוכחות של ילדה או מתבגרת במשבר רגשי של אמא או קרוב משפחה סביב הפלה למשל. אמונות של חוסר ראואיות ויכולת להיות אמא טובה כל אלה יהוו חסמים רגשיים.

כמובן שכל משבר של פגיעה מינית או חשש מפגיעה שכזו יכול להשאיר את חותמו.



בטיפול תודעתי נכנס לעומק ונוכל לשחרר את החסמים הללו זה נשמע ממש כמו נס אבל זה קורה כל הזמן וכאשר מאתרים את המחסום הרגשי,

מתרחשת הקפיצה המיוחלת וחיים חדשים נוצרים :) זה מרגש מאוד!

תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page