top of page

טיפול גוף ונפש

כאשר אנחנו חשים בעצבות, הרי שהדבר יכול להתבטא פיזית בבכי, בעמידה שפופה או חוסר אנרגיה לעשות ולו את הפעולות הפשוטות ביותר. כאשר אנו חשים בשמחה, נמצא לכך ביטוי בדמות חיוך, עמידה זקופה ואנרגטיות. אפשר ממש לראות את האדם 'קורן'. כאשר אנו נרגזים או מתוחים, רגשותינו מעוררים בנו סממנים פיזיים כגון דופק מואץ ושרירים קפוצים ומכווצים.


באופן מכוון בחרתי להיעזר בדוגמאות פשוטות ומוכרות שהן חלק בלתי נפרד מחיינו. אל לנו להתעלם מן היחסים הסימביוטיים אותם גופנו ונפשנו מקיימים בכל רגע נתון.


ישנם את אלו שניתן לזהותם כמעט מיד, כפי שמניתי מעלה. הם מאפשרים לנו לזהות סביבות הרעילות לנו או להכיר למשל תחביבים שנותנים לנו תחושה טובה. ומנגד, ישנם המצריכים מחקר עצמי, מסע אל נבכי הנפש ותת המודע. איננו יודעים לשים את האצבע עליהם באופן מדויק, אך גופנו חש בהם ושולח את אותותיו.


טיפולי גוף נפש – להתחיל מן השורש


התפיסה הרווחת של טיפולי גוף ונפש קובעת כי לא ניתן לרפא מכאוב או חולי, מבלי להתייחס אל שורשי הבעיה, מבלי שתתקיים בנו הרמוניה.


היכולת של הרפואה האינטגרטיבית המאחדת להרחיב תפיסה זו, הייתה מבין גורמי המשיכה אשר הביאו אותי ללמוד אותה ולהעמיק בה, אך את זה כבר אשמור למאמר אחר :)


בשיטת הטיפול שטיפה אנרגטית ברפואה אינטגרטיבית מאחדת, אנו פועלים כדי לעורר זיכרונות עמוקים שהשתרשו בנו, זיכרונות עתיקים באמיגדלה שבמוחנו, היכולים להגיע אף עד לעוברות.


אלו הם זיכרונות שאיננו מודעים להם, מה שנהוג לכנות תת-מודע, או בשפת הרפואה המשלימה אמונות מגבילות שרכשנו.


דרכו של תת המודע 'לדבר איתנו', באה לידי ביטוי בתסמינים גופניים ונפשיים; אלו יכולים להיות פחדים המונעים מבעדנו להגשים את עצמנו, נטייה למתח נפשי, סטרס וחרדות, פחד להיות לבד או מנטישה, גם כאבים פיזיים ואף מחלות חוזרות ונשנות.


ארתום לצדי את הרפואה הקונבנציונלית המערבית כאשר מחקרים לאינספור מראים כיצד מתח נפשי מתמשך מפחית את תפקודה של המערכת החיסונית, מגביר את הסיכון למחלות כלי דם ולב ומעלה את הסיכויים ללקות בדיכאון.



שטיפה אנרגטית ככלי טיפולי


בשטיפה האנרגטית אנו מאפשרים לגופנו לדבר, לומדים להכיר את תפיסות העולם שניהלו אותנו, את האירועים המשבריים מן העבר שליוו אותנו לאורך שנים.


לפי הרפואה האינטגרטיבית המאחדת, כל סבל, מחלה ומכאוב, כל קושי המלווה אותנו בחיינו, מתרחשים כאשר מתקיימים שני תנאים: חיוניות נמוכה ואירוע משברי לא פתור.


כאשר אנו חווים משבר, רמת החיוניות של גופנו פוחתת. ד"ר נאדר בוטו, מייסד השיטה, מיפה זאת באופן יסודי, כאשר לכל משבר ומשבר ישנה כתובת בגופנו. כל משבר פוגם בחיוניותו של איבר אחר.


לאורך שנים, נוכל שלא לחוש בפגיעה שהמשבר יצר בגופנו, זאת עד למצב בו יש ירידה בחיוניות של הגוף. אותו משבר שמשתחזר נובע מן האמונות המגבילות והזיכרונות העתיקים שהשתרשו בנו.


מטרתו של הטיפול היא להציף את אותו אירוע או אירועים, להבין וללמוד מהם את השיעור, לסלול מן המקום הכואב דרך חדשה אל עבר תהליך של ריפוי.


כיצד נציף את האמונות המגבילות המושרשות בנו?


הטיפול מתקיים כאשר המטופל או המטופלת שכובים על גבי מיטת הטיפולים.


בתחילה, אני מזרים אנרגיה אל גוף המטופל/ת בנדנוד של פלג הגוף העליון, ותוך שהמטופל/ת מתרגל/ת נשימות מעגליות (בדומה לריברסינג).


הזרמת האנרגיה נועדה לענות על מטרתנו לשחרר חסמים, להשיב את ההרמוניה שהתערערה בנו במרוצת השנים.


בחלק מן הטיפולים, ההתפרקות האנרגטית מתחילה כבר בשלב זה, ולעתים מעט אחרי.


הטיפול מתקיים תוך שאני עורך שיח ער עם המטופל/ת. אט אט, עם טכניקות לחיצה והזרמת אנרגיה, אנו מגיעים אל האיבר בו ישנה חיוניות נמוכה. נוגעים בנקודות הכואבות.


זהו רגע עוצמתי שמציף רגשות חזקים מאוד, זיכרונות עבר. זהו רגע של התפרקות, של הקלה. יש שצוחקים, יש שבוכים, יש שחשים מנעד שלם של רגשות.


אנו עובדים יחד עם התגובות והרגשות שעולים, נוגעים היכן שכואב, ובונים לעצמנו עתיד חדש.




האם זוהי חלופה לטיפול קונבנציונלי?


במאמרים רבים שאני מפרסם, אני נוהג לציין כי הרפואה המשלימה כשמה כן היא – נועדה להשלים את החסר על הרפואה המערבית הקונבנציונלית.


אינני מתנגד ולו במעט לרפואה המערבית; אני ממליץ בחום לכל אדם החש בקושי נפשי ורגשי, להיעזר באיש או אשת מקצוע רפואי.


הפסיכולוגיה מטפלת בקליפת המוח, בחלק העונה לשם קורטקס. קליפת המוח אחראית על עיבוד המידע, היא פועלת כמרכז החשיבה המודעת של מוחנו ואמונה על יכולותינו הקוגניטיביות.


שטיפה אנרגטית מתמקדת באמיגדלה המעורבת ביצירתם של זיכרונות רגשיים. מחקרים רבים מקשרים אותה לתהליכים הנוגעים לפחד, לוויסות הרגשי, לתגובות רגשיות למצבי סכנה. היא זו האמונה על האמונות המושרשות בנו, שמנחות ולעתים מנהלות אותנו.


אלו הם שני טיפולים שונים, העובדים על אזורים שונים. לכל אחד מהם השפעות המיטיבות עם המטופל/ת.


ואני מזמין אתכם/ן להתייעץ איתי


שמי צח יצחקי, מטפל גוף ונפש, מוסמך לטיפול ברפואה אינטגרטיבית מאחדת - שטיפה אנרגטית

בכל שאלה, התלבטות וקבלת עצה, אשמח לסייע ולענות על שאלותיכם.


ניתן להשאיר לי פניה באתר, לכתוב לי בוואטסאפ או ליצור עמי קשר טלפוני.



תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page