top of page

למה אני חולה כל כך הרבה?

במאמר הבא נתמקד בצד הנפשי ונראה כיצד הוא משפיע על הגוף הפיזי שלנו ונענה על השאלה: איך משברים בעבר ובהווה משפיעים על החוסן - על הבריאות שלנו.



נעים מאוד, שמי צח יצחקי מטפל גוף - נפש ומנחה קבוצות במאמרים קודמים כתבתי על מושג החיוניות ועל החשיבות בשמירה והגברתה.

נתתי ממש טיפים מעשיים איך לחזק את הגוף מתוך ההבנה שכאשר התאים בגוף חיוניים, בריאים וחזקים וירוסים ומזיקים לא יחדרו אליו.


כיצד משברים נפשיים משפיעים על הגוף?


בשיטות ותפיסות רבות מדברים על כך שלכל כאב או מחלה בגוף יש כתובת נפשית (ולהיפך כמובן)

ישנם ספרים ומחקרים רבים שנעשו במהלך השנים, הספר "סוד משיח הנפש" של בהירה מנטש שחק הוא דוגמא טובה. במאמר הבא אביא שניים מהשיטות שאני אישית עובד איתם ומכיר מקרוב בקליניקה שלי:

תפישת המטאיזם של פריידי מרגלית, מרחב מודעות

ורפואה אינטגרטיבית מאחדת של ד"ר נאדר בוטו.

בצד הטכני שלה, הרפואה הקונבנציונלית מעולה. במהלך השנים היא התקדמה מאוד והיום אפשר לתקן ואפשר לשכפל איברים, ההתקדמות מדהימה, אבל עדיין ישנם מחלות רבות מאוד שהרפואה הרגילה לא יודעת יודעת להסביר באופן מדעי

ולהשיב על השאלות: מדוע המחלה הופיעה, למה דווקא במקום שהיא הופיעה ולמה בעיתוי הספציפי.


נפשט את התשובה: כדי שתופיע מחלה/דלקת/כאב שני תנאים צריכים להתקיים בו זמנית:

  • חיוניות נמוכה

  • משבר נפשי לא פטור

לכל איזור בגוף ולכל איבר ספציפי יש כתובת של משבר/משברים. המשבר יחליש את אותו איזור ספציפי ובמידה והמשבר חוזר או שהוא מתמשך האיזור/איבר יחלש בצורה משמעותית.

דוגמא: אם אני אדם אני ביקורתי מאוד, כלפי עצמי ו/או הסביבה ואני מתמודד עם ביקורת בצורה קשה המעי הגס שלי יהיה חלש יותר ממה שהוא אמור להיות. דוגמא נוספת: במידה ועברתי משבר שקשור לביקורת מתישהו, זה יכול להיות כילד מול הכיתה כשעליתי ללוח לפתור תרגיל, טעיתי והמורה הגיבה בצורה שתפסתי כביקורתית או שאפילו לא הגיבה אבל אני כלפי עצמי הרגשתי אכזבה וכעס. וזה יכול להיות שפיטרו אותי מהעבודה בגלל טעות שעשיתי או שאני מאוכזב מעצמי. כל עוד החיוניות שלי באופן כללי גבוהה, לא תהייה שום בעיה רפואית, הבעיות מתחילות כאשר החיוניות = רמת האנרגיה שלי בגוף כולו יורדת, כשזה קורה, אותו איזור יחלש יותר מכל שאר הגוף, בגלל המשברים שהחלישו אותו = לקחו ממנו אנרגיה.


כך נשמור על הבריאות שלנו


כדי שנחלה פחות ונשמור על הבריאות שלנו, עלינו לשים דגש על 2 התנאים שגורמים למחלה/דלקת/כאב: חיוניות נמוכה ומשברים נפשיים לא פטורים.

מאמר למה העייפות משתלטת עלי אני נותן טיפים מעשיים להגברת והעלאת החיוניות והאנרגיה בגוף. במצבים קיצוניים בהם הנפש עייפה מאוד הגוף יאותת לנו ונכנס למצב שנקרא דכאון. זהו מצב של חיוניות מאוד נמוכה בשילוב של הצטברות משברים או משבר לא פתור.

אפשר לקרוא עוד על דכאון ואיך לצאת מדכאון כאן במאמר.


חשוב לשמור על הנפש שלנו ולהבין את המשברים שעברנו. חלק מהמשברים אנחנו מכירים וזוכרים, אולם ביום יום אנחנו בדרך כלל לא חושבים עליהם, הם מודחקים. משברים ואירועים נוספים שעברנו בעיקר בילדות כבר לא נמצאים במודעות שלנו, ובדרך כלל נזכר בהם רק אם יהיה טריגר מאוד ספציפי ודומיננטי שיזכיר לנו. נניח שנמצא את עצמנו בלי תכנון מוקדם עוברים עם הרכב דרך שכונת ילדותינו, מצב כזה יציף אירוע מסוים, המוח שלנו מיד יקשר את המקום לאירוע ונוכל ממש להיזכר ולהרגיש הצפה רגשית, שגם אותה בדר"כ אנשים ממהרים להדחיק ולהמשיך אלהה.


אל תחכו להצפות ולנזק ממשברים לא פתורים


אחרי שהבנו איך הגוף והנפש שלנו קשורים זה בזה, אנחנו יודעים שאפשר לטפל בשילוב: מצד אחד להגביר חיוניות ומצד שני, לדאוג לנפש ואת זה ניתן לעשות באמצעות מגוון של שיטות טיפול מעולות ומוכרות כמו nlp, תאטא הילינג ועוד... אני מתמחה ברפואה האינטגרטיבית המאחדת של ד"ר נאדר בוטו באמצעותה נציף את אירועי העבר ונלמד מהם דרך טיפול ייחודי בשטיפה אנרגטית רגשית ובאמצעות טיפול בשיטת המטאיזם מבית מרחב מודעות של פריידי מרגלית. בשיטה זו נלמד את המטופל מודל מאוד ייחודי לחקירת התת מודע שלו:

מודל יהלום לחקירת התת מודע


בשתי השיטות נשאף לכך שהמטופלים ילמדו את השיעורים, יעבור תהליך של למידה, ילמדו ממה שהם סובלים ובכך לא יהיה צורך יותר בשיעור עצמו ובסבל. נשאף שהמטופלים יעברו תהליך של התמרה יום יומי מתוך מודעות ומתוך הכרת החולשות והאתגרים של שלהם והכי חשוב, יעשו זאת כאשר הם מקבלים את עצמם, את חלקי הצל וחלקי האור כאחד.


שמי צח יצחקי מטפל ומנחה קבוצות, אשמח לענות על כל שאלה או התלבטות🙂


סיפור מהקליניקה: שיעור מרגש והתמרה (שטיפה אנרגטית ומשיכת חוט למציאות)






תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page