top of page

מהי חסימה אנרגטית?

פעמים רבות אני נוהג לכתוב אודות השטיפה האנרגטית, הטיפול עצמו, או במילים אחרות: התגובה הטיפולית שלנו למצב הנוכחי בו אנו נתונים. לפתע התחוור לי, כי לא הוקדש מאמר למונח הבסיסי מכול – מהי למעשה אותה חסימה אנרגטית שלשלמה אנחנו עורכים את השטיפה?


אני אמנם דן בכך בעקיפין במאמרים רבים המתייחסים לסוגיות בריאותיות פיזיות ורגשיות הפוקדות אותנו, אולם הפעם ארצה להקדיש לנושא חשוב זה את אור הזרקורים.


כיצד חסימה אנרגטית מתרחשת?


החסימה האנרגטית קורית כאשר אנו חווים אירוע משברי.


זוהי יכולה להיות טראומה לכל דבר ועניין דוגמת פגיעה מינית, תקיפה אלימה או מעורבות בתאונת דרכים, וזוהי יכולה להיות חוויה שלילית בה מתקיים עיבוד לא נכון היוצר בנו את החסימה.


אדגים חוויה שכזו על ילד שהשתתף בשיעור בכיתתו, אך המורה לגלגה עליו או זרקה מילה כלשהי שהצחיקה את כל הכיתה ועוררה בו מבוכה רבה.


עיבוד לא נכון של חוויה שכזו, עלול ליצור חסימה אנרגטית בצ'קרת הביטוי. אותו ילד למד עתה שאם חלילה ידבר וישתתף, אז עלולים לצחוק עליו או לדחות אותו. מוחו ייצר התניה שאולי לא כדאי להשתתף, דבר אשר יחצה את גבולות הכיתה וישפיע על היבטים רבים בחייו.


כאשר מרכז הביטוי נחסם, אין מדובר רק ביכולת הדיבור, אלא ביכולת שלנו להוציא לפועל דברים. אנו מבטאים את עצמנו ביצירה ובהגשמה עצמית.


ישנה חסימה, אמונה מגבילה שנוצרה עקב מקרה לא נעים. עבור אחד ייתכן ואירוע שכזה כפי שתואר, יחלוף מעל הראש, עבור אותו הילד הרי שמדובר בטראומה החוסמת אותו. זאת מבלי שיידע לשים על כך את האצבע.




כיצד החסימה האנרגטית משפיעה עלינו?


ד"ר נאדר בוטו, מייסד הרפואה האינטגרטיבית המאחדת, מיפה את גוף האדם תוך שהוא נתן לכל אירוע משברי כתובת משלו באיבר משלו.


כאשר מתרחש אירוע משברי, דוגמת הלעג אותו חווה הילד בכיתה, החיוניות באיבר מסוים בגוף פוחתת.


כאשר האירוע המשברי משתחזר בשילוב עם חיוניות נמוכה, אותו ילד, ייתכן שכבר נער, גבר צעיר או אף מבוגר, יחווה תחלואות כגון מחלה במיתרי הקול, שיעולים וליחה. ייתכן והוא יחוש בביטחון עצמי נמוך שילך ויגבר עם השנים וימנע מעצמו להגשים את יעדיו.


למעשה, החסימה האנרגטית אצורה בתוכנו ועוצרת אותנו. היא עלולה להתבטא בהיבט הפיזי או הנפשי ולצוף מעלה ככאב, חולי, קושי, פחד או דפוס התנהגותי מסוים הפוגע בנו.


מרכזי האנרגיה שלנו שלובים זה בזה


בגופנו מתקיימים 7 מרכזי אנרגיה (אני מתחיל מן הצ'אקרה בחלקו התחתון של הגוף ועד לעליון): צ'אקרת הבסיס, צ'אקרת המין, צ'אקרת הבטן, צ'אקרת הלב, צ'אקרת הביטוי, צ'אקרת העין השלישית והצ'אקרה השביעית – החיבור לאלוהות.


דיון אודות כל אחת מן הצ'אקרות בהחלט יכול להקיף מאמר משל עצמו :), אך כן ארצה להדגים כיצד חסימה במרכז אחד, עלולה להשפיע על המערכת כולה.


נדון בשאלה – איך רעיון בא לעולם?


הוא מגיע מן העין השלישית, הצ'אקרה השישית. לפתע צץ לו רעיון יש מאין, זהו ערוץ שנפתח, אנו אפשרנו לדבר מה להגיע אלינו ולגעת בנו.


עתה האנרגיה הזו יורדת מטה, היא חולפת בגופנו בכל רגע נתון.


צ'אקרת הבסיס היא העוגן של כולנו, היא זו המעניקה לנו את תחושת הביטחון. אם אנו אנשים בעלי בטחון והזרימה שם טובה, אז הרעיון ימשיך בשלו הלאה אל צ'אקרת המין האחראית על התשוקה.


עתה האנרגיה ממשיכה והרעיון שצץ בראשנו לא רק שמגבה את עצמו בביטחון הנחוץ להגשמתו, אלא גם בתשוקה לבצע זאת. אותו 'ניצוץ' בעיניים שאנו מתארים כאשר אנו להוטים על מטרה מסוימת.


ועתה האנרגיה פגשה בצ'אקרת הבטן. במידה והבטן נקיה, האנרגיה תמשיך הלאה אל הלב האמון על האהבה שלנו כלפי הרעיון. אך נניח וישנה חסימה אנרגטית בצ'אקרת הבטן. אנו נרגיש שאנחנו 'לא שווים את זה', או נאמר לעצמנו כי 'מישהו כבר בטח עשה את זה וסתם ירדו עלינו', 'אנחנו לא באמת ראויים לזה'. המרכז האנרגטי חסום, דבר המתבטא הן בחולי וכאב, והן בפחד, חשש, מתח וכעס.


הרעיון שלנו פספס את צא'קרת הלב, פספס את צ'אקרת הביטוי שאיתה היינו יכולים להוציא אותו על הכתב, בדיבור, ביצירה כמו למשל לפסל, לשרטט ולצייר.


מטרתה של השטיפה האנרגטית


הטיפול נועד להביא לשחרורן של החסימות אשר נוצרו בגופנו. להשיב את ההרמוניה שאבדה במרוצת הזמן, ולאפשר לאנרגיה לזרום מעלה ומטה בחופשיות.


במהלך הטיפול אני מזרים אנרגיה לגוף המטופל/ת, תוך היעזרות בנקודות לחיצה. מטרת הלחיצות היא לגעת היכן שכואב, באיבר שאוצר בתוכו את האירוע המשברי המשתחזר שוב ושוב.


לצד השבת ההרמוניה האנרגטית לגופנו, הטיפול נועד להציף את אותו אירוע או אירועי עבר, לייצר לעצמנו מסלול חדש, מציאות חדשה. לסלול את דרכנו להתמודד עם אתגרים בצורה טובה יותר, להתמודד עם פחדים וחסמים ופשוט... ובכן פשוט להרגיש טוב יותר. זה מגיע לכל אחת ואחד מאתנו.


למידע נרחב יותר על הטיפול אני מזמין אתכם לבקר במדריך הבא.


וכמו כן, בכל שאלה והתייעצות בנושא שחרור חסימה אנרגטית אני מזמין אתכם/ן ליצור איתי קשר טלפוני, לכתוב לי בוואטסאפ או להשאיר לי פניה באתר.




תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page