top of page

מה זה תרגול נשימות ריברסינג?

אנו יכולים לשרוד זמן רב ללא מזון ושתיה, אך בלי אוויר? במקרה שכזה, ייוותרו לנו דקות ספורות בלבד. הנשימה היא חלק מן הדפוס המחזורי של גופנו, היא חלק מאתנו, מהווייתנו. עבורנו היא מובנת מאליה כמו יום ולילה, כמו קור וחום.


מצחיק לחשוב על כך, אולם למרות שהנשימה היא חלק כה חשוב ובולט בהווייתנו היומיומית, לעתים רחוקות מאוד אנו עוצרים לרגע, מתרגלים אותה, נעזרים בה.


כאשר אני מסביר למטופליי על השלבים שנעבור בשטיפה האנרגטית, אני מונה בין היתר 'תרגול ריברסינג' למשך מספר דקות בודדות בשילוב נדנוד פלג הגוף העליון בשיטה שפיתח ד"ר נאדר בוטו. אינני מתרגל זאת באופן ממוקד עם המטופל/ת (וישנן סדנאות שלמות לשם כך), אולם זהו כלי עזר חשוב ומהותי לשטיפה, מדוע?


תרגול נשימות ריברסינג


מהו ריברסינג?


ריברסינג ידוע גם בשם 'נשימה מעגלית' או 'נשימה מודעת', הוא טכניקת נשימה עוצמתית וחשובה לטיפולים אנרגטיים.


הנשימה המעגלית יעילה מאד לפני כ, תוך שהיא עוזרת להיכנס למצב מדיטטיבי מתקדם.


ראשית, אתייחס לטעות נפוצה :) יש שנוטים לחשוב כי השם לקוח מן המילה Reversing במשמעות של מעין 'ללכת אחורה' או מושג העונה לשם 'נשימה הפוכה', דבר המתרחש בעת מצבי מתח נפשי מוגבר. זאת בעוד שהמילה הלועזית הנכונה היא Re-Birthing במשמעות של 'להיוולד מחדש'.


הריברסינג היא טכניקה פשוטה, במהלכה אנו שכובים על הגב ומבצעים הרפיה נשימתית. אין הפסקה בין שאיפה לנשיפה. הנשימות הן מעגליות, כלומר כמעין 'לופ' של נשימה שאיננו פוסק ולו לרגע אחד.


לנקות את משקעי העבר


יעדו של הטיפול באמצעות שטיפה אנרגטית הוא להציף את האירועים המשבריים שהתרחשו בעברנו ושמשתחזרים בנו, להפיק מהם את השיעור, ולסלול דרך חדשה של ריפוי פנימי (אשמח להפנות אתכם למאמר שלם בנושא המתאר את הטיפול).


מטרה זו משיקה לטכניקת הריברסינג שנועדה אף היא לנקות את גופנו ממשקעי העבר.


כמו ברפואה האינטגרטיבית המאחדת (ממנה נגזרת שיטת השטיפה האנרגטית), כך גם הריברסינג מייחס לכל חוויה שלילית מעברנו, מקום פיזי ממשי בגוף. מקום בו המשבר או החוויה השלילית יושבים ומשתקעים.


מדי יום ויום, אותן חוויות שליליות מן העבר, מנהלות אותנו מתוך תת-המודע ומשפיעות עלינו. הן מציבות בפנינו חסמים, מעוררות פחדים, ואף נותנות את אותותיהן בדמות תסמינים פיזיים של כאב וחולי.


באמצעות התהליך הנשימתי אנו צוללים אל שורש האירועים המשבריים שהתיישבו בגופנו, חושפים אותם, לומדים להכירם, ובאופן הדרגתי משחררים אותם מן המערכת.


כיצד הריברסינג יכול לסייע לנו?


זוהי שיטה יעילה המסייעת להתמודדות עם מצבי סטרס, חרדה, מתחים נפשיים וכאבים רגשיים האצורים בתוכנו.


אם נצלול לרגע אל תוך ההסבר הפיזיולוגי יותר, הרי שאנו מעשירים את המערכת בכמות חמצן גבוהה מן הרגיל. הנשימה המעגלית אותה אנו מתרגלים במהלך השטיפה, היא מהירה ועקבית.


גם אם מדובר בתרגול בן מספר דקות בודדות, הרי שרצף השאיפה והנשיפה מרווה את גופנו בחמצן; רבים מאתנו אינם מודעים לכך, אולם נטייתנו בעת מצבי מתח וחרדה, היא לנשימה רדודה ושטחית כתוצאה ממצב 'הילחם או ברח'. אנו מאותתים לגופנו כי אין כל איום ממשי הנשקף אלינו, מכניסים אותו אל עבר הרפיה עמוקה.


כלי טבעי זה שזמין עבור כל אחד ואחת מאתנו, יכול לסייע במגוון רחב של סוגיות רגשיות ואף פיזיות: משחרור מתחים וכעסים, דרך דימוי וביטחון עצמי ירוד ועד להבנתם של חסמים אשר מנעו בעדנו מלהתקדם אל עבר יעדים חדשים.


האם שטיפה אנרגטית היא טיפול בריברסינג?


נשימות מעגליות הן כלי חשוב ועוצמתי, אך אני מבחירותיי שלי, אינני עוסק בכך באופן ממוקד.


ישנם מטפלים ומטפלות מוכשרים ונפלאים המלווים באופן פרטני או קבוצתי עם סדנאות יוצאות מן הכלל.

בריברסינג אני משתמש אך ורק ככלי עזר לטיפול בשטיפה אנרגטית. כאמצעי פרקטי המסייע לנו להיכנס למצב מסוים בשלביו הראשוניים של הטיפול.


יחד עם הצפתם של אירועי העבר מעלה, מטרת השטיפה האנרגטית היא גם לזהות את החסמים האנרגטיים המתקיימים בנו, להסיר את אותם משקעים ולאפשר זרימה אנרגטית חופשיה מעלה ומטה.


אודותיי


שמי צח יצחקי, מטפל גוף ונפש בשיטת המטאיזם ובשיטת הרפואה האינטגרטיבית המאחדת.


אם פגשתם במאמרי זה כתוצאה מסקרנות אודות הריברסינג, וזה עתה גם הכרתם את הרפואה האינטגרטיבית המאחדת והשטיפה האנרגטית הנגזרת ממנה; אני מזמין אתכם ואתכן, להתרשם ממגוון מאמרי מידע אותם כתבתי על השיטה.


לצד זאת, אשמח להזמינכם להתייעץ עמי בכל שאלה. ניתן לכתוב לי בוואטסאפ, להשאיר לי פניה באתר או ליצור איתי קשר טלפוני ישיר.


תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page