top of page

טיפול טבעי לחרדות

פחד או חרדה הם תגובה טבעית של גופנו למצבי לחץ. זהו חשש מפני העתיד לבוא דוגמת היום הראשון ללימודים, היערכות לקראת ראיון עבודה, חשש מפני נאום אותו אנו צריכים לשאת בפני קהל, או כל דבר הנתפס בפנינו כאתגר חריג.


אותה תחושת חרדה מפני העתיד לבוא מייצרת מתח, והיא תגובה אינסטינקטיבית של מוחנו החוזרת שנים רבות אחורה אל האדם הקדמון. תגובת ה'הילחם או ברח', היא זו שאפשרה לאדם הקדמון לצאת למסעות ציד תוך שהוא דרוך, להיזהר מפני טורפים ולשרוד על אף כל האיומים ואתגרי החיים.


כיום אתגרי החיים הם שונים. מרביתם אינם מציבים אותנו בפני סכנה בריאותית או חלילה סכנת חיים. אולם הפחד והלחץ שאותם אתגרים מייצרים? קשה מאוד להסביר למוחו שאותה בחינה שאנו מתכוננים אליה, או שאותו קהל הצפוי לצפות בנו נואמים, אינם מהווים כל סכנה או איום על החיים.


אם כך מדוע שנטפל בחרדה?


זה דבר אחד לחוש בחרדה כתוצאה ממעבר לאזור חדש שאיננו מכירים, או עקב התחלת עבודה במקום עבודה חדש; אולם זהו דבר אחר כאשר ריבוי המתחים, החששות והחסמים הרגשיים המתחוללים בנו, יוצרים בתוכנו חרדה מתמשכת הפוגעת באיכות חיינו באופן ניכר.


בעוד שבראשית המאמר, תיארתי חרדה הנוצרת כתוצאה מאיום קונקרטי, למשל מבחן; הרי שהחרדה המתמשכת מעוררת בנו תחושת פחד שאיננו מרפה ומבלי שאנו ניצבים בפני איום או אירוע עתידי ממשי.


אתר Healthline מגדיר זאת היטב באומרו כי


'חרדה רגילה היא תחושה שבאה והולכת, אך איננה מפריעה לחיי היום-יום שלנו. הפרעת חרדה מנגד, היא תחושת פחד המלווה אותנו בכל רגע נתון. היא אינטנסיבית נורא, ולעתים קרובות מתישה'.


'מעגל הקסמים' של החרדה רק הולך ומתעצם כאשר מתעורר בנו פחד מפני החרדה עצמה. מבלי שאנו שמים לב, היא הולכת ותופסת חלק ניכר בחיינו, ואף נוגסת בחלק ניכר מחיינו. אנו נמנעים מלצאת מביתנו, נמנעים מלערוך פעולות בסיסיות שונות, תחביבים או מפגשים חברתיים, ולו רק בשל החשש שמא היא תתפוס אותנו לא מוכנים.




האם אני סובל/ת מחרדה?


להתקפי חרדה ישנם תסמינים שונים ורבים. כאשר אדם סובל מהתקף חרדה, לרוב היא יימשך בין 2 ל-5 דקות.


בין התסמינים השונים ניתן למנות:


  • עלייה בקצב הלב

  • תחושת מחנק

  • לחצים בחזה

  • גלי חום

  • הזעה פתאומית

  • כאבי ראש

  • סחרחורות

  • תחושת כאב בכתפיים ובחזה

  • תחושת אימה ומוכנות לסכנת חיים


חשוב לי לציין כבר עתה, כי יש לחרדה טיפול טבעי המתאפשר בזכות הרפואה האלטרנטיבית ועל כך ארחיב ממש בפסקה הבאה.


אולם בו-זמנית, מתפקידי ליידע את קוראיי כי יש וחשוב לתת את המקום גם לרפואה הקונבנציונלית. אבחון החרדה באופן פורמלי, מוכרח להתבצע על-ידי איש מקצוע המתמחה בבריאות הנפש.


לצאת ממעגל הקסמים


הקושי הבולט ביותר בהתקפי חרדה, איננו טמון בתסמיניה, אלא דווקא בחשש מפניה. החשש שמא היא תתפוס אותנו לא מוכנים, תחושת חוסר השליטה שלנו על חיינו. רבים מעידים כי אינם יודעים לשים את האצבע במדויק על הטריגר המעורר בהם את אותה תחושה קשה.


אם נחשוב על כך לרגע, האם מתישהו ניסינו 'לצייר את החרדה'? להעניק לה פנים? חזות מסוימת?


מטרתי במסגרת הטיפול היא לאפשר לנו להביט בה, לראות שהיא איננה כה אימתנית כפי שהצטיירה. ויתרה מזאת: להכיר אותה, להבין אותה, את שורשיה. לחולל בה שינוי ולייצר תהליך של ריפוי.


זהו כנראה גם סוד קסמה של הרפואה האינטגרטיבית המאחדת, אשר משך אותי אליה עוד מראשית הדרך ועד ליום זה בו אני מטפל באמצעותה.


טיפול טבעי לחרדות באמצעות שטיפה אנרגטית


הרפואה האינטגרטיבית המאחדת נוסדה ע"י ד"ר נאדר בוטו, ועל-פיה כל כאב נפשי או גופני, כל חולי וכל סוגיה בריאותית, נובעים משילובם של שני תנאים: רמת חיוניות נמוכה ואירוע משברי מן העבר שאיננו פתור.


במרוצת השנים, נאדר בוטו מיפה את איברי הגוף ושייך כל אירוע משברי לכל איבר ואיבר בגוף. כאשר מתקיים אירוע שכזה היוצר בנו חוויה מטלטלת, הוא מפחית את החיוניות באיבר המשויך לו.


אנו יכולים להמשיך בחיינו באין מפריע, אולם כאשר האירוע משתחזר בנו, יחד עם חיוניות נמוכה, הרי שהוא מבטא עצמו בקשת רחבה של תסמינים לרבות פחדים, חששות ומתחים.


מסיבה זו בדיוק, ישנם רבים המעידים כי מעולם לא סבלו מחרדה קודם לכן, וכיצד בתהליך הדרגתי החרדה החלה להתעצם ולהפוך לחלק מן היום-יום.


השטיפה האנרגטית משלבת בין השבת האיזון האנרגטי והחיוניות לגופנו, לבין מסע פנימי של המטופל או המטופלת בעולמם האישי, באירועים המשבריים מן העבר אשר נותנים את אותותיהם גם היום.


כיצד הטיפול נראה?


הטיפול מתבצע כאשר המטופל/ת שכוב/ה על מיטת הטיפולים.


הטיפול מתחיל עם נדנוד פלג הגוף העליון של המטופל/ת, ותוך שאני מנחה כיצד לבצע נשימות מעגליות 'ריברסינג'.


כבר בשלב זה אני מזרים אנרגיה לגוף המטופל/ת ומנחה בדמיון מודרך לראות כיצד אור לבן נכנס מן הראש וזורם לכל אורך 7 המרכזים האנרגטיים של הגוף ועד לכפות הרגליים.


הטיפול כולל נקודות לחיצה תוך מיקוד באיברים בהם פחתה החיוניות כתוצאה מן האירוע או האירועים המשבריים. אלו הם המקומות שאוצרים בתוכם את המשבר, שמעוררים בנו את הפחדים.


השטיפה האנרגטית נערכת בזמן שאני ואתם עורכים שיח ער. במהלכה צפים אירועים שהשתרשו בנו היטב, אירועים שהתקבעו בתת-המודע, השפיעו וניהלו אותנו.


אנו פותחים את החסמים האנרגטיים שנוצרו, מייצרים זרימה הרמונית מוחלטת, סוללים מסלול מחודש עבור אותו אירוע משברי מן העבר, מסירים את החששות והחסמים.




האם מדובר בטיפול אחד?


הדבר משתנה בין כל מטופל ומטופל.


אני יכול להעיד על עצמי שאני עובר טיפול בשטיפה אנרגטית מדי 4 חודשים. ישנם מטופלים שבתחילת הדרך ימצאו לעזר סדרה של טיפולים, ולאחריה יוכלו לשוב רק כאשר יחושו בצורך שכזה.


ככלל יש לדעת, כי לאחר שטיפה אנרגטית יש לקחת מרווח של בין שבועיים לשלושה שבועות, כדי לעבד את התהליך שאירע, את האירועים שצפו ואת החוויה.


ואני מזמין אתכם/ן להתייעץ איתי


שמי צח יצחקי, מטפל בגוף ונפש, מוסמך לטיפול באמצעות שטיפה אנרגטית וטיפול בשיטת המטאיזם.


טיפול טבעי לחרדות מתחיל ביכולת שלנו לזהות את שורשיהן, להבין את משמעותן. זהו מסע שלעתים קרובות מעורר בנו שאלות, תהיות והתלבטויות.


אני זמין עבורכם ועבורכן לכל שאלה ותהייה, ומזמין אתכם/ן ליצור איתי קשר טלפוני, לכתוב לי בוואטסאפ או להשאיר לי פנייה באתר.


תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page