top of page

טיפול טבעי בהפרעות שינה

רבים מאתנו יכולים להזדהות עם תרחיש שכזה; אנו מקיימים סדר יום עמוס ופורה, מגיעים אל סוף היום עייפים, מרוצים וערוכים לשינה. עם בוא העת להעניק לגוף את המנוחה, העיניים פשוט מסרבות להיעצם.


נדודי שינה נחשבים להפרעה שכיחה למדי שהולכת והופכת לתכופה עם הגיל. יש שיתקשו להירדם ויש שיחוו שינה רעועה ובבוקר למחרת יעידו על עייפות ממושכת המלווה אותם על אף שלתחושתם ישנו שנת ישרים.


התרבות המחקרים שבנושא, מראה כי לנדודי שינה אין גורם שרירותי אחד; אדם עלול להיות מושפע מגורמים סביבתיים כגון שינויי מזג אוויר או רגישות למזונות מסוימים, ואילו רעהו יהא מושפע מגורמי לחץ ומתח בחייו כגון קשיים כלכליים, מערכת יחסים עכורה, ריבוי משימות וכיוצא בכך.


לרוב, כאשר מוציאים את הגורמים הפיזיולוגיים מן המשוואה, מוצאים כי לנפש ישנה השפעה עמוקה על טיב השינה. הקושי להירדם הוא לא אחר מאשר תסמין שצף מעל לפני המים. מאותת לנו על שמתחולל בתוכנו.



טיפול טבעי בהפרעות שינה

השקפתה של הרפואה האינטגרטיבית המאחדת


מתוך השקפת עולמה של הרפואה האינטגרטיבית המאחדת, עיקר התייחסותי להפרעות השינה מביטה אל ההרמוניה שמופרת בין הגוף לנשמה.


כאשר אנחנו ישנים, הנשמה האנושית שלנו נפרדת מן הגוף, ולכן איננו נמצאים בהכרה מלאה. בקרב מטופל או מטופלת החווים קושי להירדם, עלינו להבין מדוע גופם איננו משחרר את הנשמה, מדוע התהליך המוביל אותנו למצב שינה איננו מתקיים כהלכה.


דיס-הרמוניה שכזה יכול להיווצר כתוצאה ממצבים של מתח נפשי מתמשך, סטרס, מצבים של פחד וטראומת עבר שאיננה מרפה. לעתים במודע, ולעתים קרובות אדם כלל לא יידע לשים את אצבעו על הנושא שטורד את מנוחתו (ראו גם טיפול בתת-מודע).


כאשר אין את הרוגע, אין את הביטחון לו אנו זקוקים, הגוף מתקשה לשחרר את הנשמה האנושית.

טיפול בהפרעות בשינה באמצעות שטיפה אנרגטית.


אינני שולל את הרפואה המערבית ואת הפתרונות המוצעים בה, אולם בשונה ממנה, הרפואה המשלימה בכלל והרפואה האינטגרטיבית בפרט משלימות את החסר ומייחסות חשיבות עצומה גם אל הנשמה, אל נפש האדם.


במקום תרופות שיפחיתו מתחים או שישרו שינה, מה שניתן לכנות כמעין 'פלסטר', אנו נוברים פנימה ושואלים את עצמנו – מה הוביל אותנו לחוות את התסמין בדמות קשיי הירדמות? מהו הכאב הפנימי המלווה אותנו, לעתים מבלי שנדע להגדירו במילים?


מייסד הרפואה האינטגרטיבית המאחדת, ד"ר נאדר בוטו, מצביע על 2 תנאים שצריכים להתקיים בו-זמנית ושמובילים לקיום חולי, סבל או כאב:


  • חיוניות נמוכה – נאדר בוטו מיפה את הגוף, ומייחס לכל אירוע משברי אותו אנו חווים 'כתובת' משלו. אם זהו אירוע טרגי שחווינו למשל, או אפילו אירוע שנתפס כזניח, נניח ילדים שצחקו עלינו בכיתה לפני שנים רבות. כל אירוע שכזה משפיע על איבר מסוים בגוף ומפחית מחיוניותו.

  • משבר לא פתור – אירוע משברי שמשתחזר ופוגש בנו כאשר החיוניות נמוכה. כך למשל, אותו אדם בוגר שבילדותו צחקו עליו בכיתה ושחיוניותו פחתה, חווה אירוע שלילי שנים רבות לאחר מכן.


חוויה של משבר לא פתור המשולבת עם חיוניות נמוכה, היא הגורם לחסמים, מתחים, פחדים, כאב וחולי בהם אנו חשים; בין היתר קשיי הירדמות וקושי של הגוף להיפרד מן הנשמה.


בשטיפה האנרגטית, שיטת הטיפול הנגזרת מתוך הרפואה האינטגרטיבית, אנחנו נגלה לאט לאט מה הוביל לחוסר הביטחון, מהו האירוע הלא פתור שערער את המערכת והפר את האיזון. נחזיר את הביטחון על-ידי התחברות פנימה.


כיצד הטיפול נראה בפועל?


לפני שאתייחס אל הפרקטיקה, אסביר עוד נקודה אחת חשובה:


מטרת הטיפול בשטיפה האנרגטית הוא להציף את אירועי העבר, את אותם משברים, להפיק מהם שיעור; יש סיבה מדוע הם התקיימו ואנו כאן כדי לנקות את הפצע, לאפשר לו להחלים.


אנו תווים את הדרך ממקום של כאב אל מקום של ריפוי והתחלה חדשה.


זוהי פרקטיקה טיפולית המשלבת בין טיפול במגע (נקודות לחיצה) לבין טיפול בדמיון מודרך והילינג.


בשלב הראשוני


אני ואת/ה נערוך שיחת היכרות. איננו מוכרחים לקחת אותה לכיוון מסוים, ואיננו צריכים להיערך לה.


כמובן שאשאל שאלות מנחות מסוימות, אך שיח פתוח ובלתי מחייב, לראות עיניי, הוא המפתח הראשוני להצלחה.


בשלב השני


אנו מתחילים בשטיפה האנרגטית עצמה כאשר המטופל/ת שכוב/ה על מיטת הטיפול.


בראשיתו של הטיפול, אנדנד את חלקו העליון של הגוף תוך הדרכה לביצוע נשימות מעגליות (מה שעונה לשם ריברסינג).


לאחר מספר דקות בודדות, נעבור לנקודות לחיצה. זוכרים שסיפרתי קודם לכן כיצד כל משבר אצור באזור אחר בגופנו? ברבים מטיפוליי אני מזהה את האירוע המשברי דרך אותן נקודות ושואל שאלות מנחות תוך כדי הטיפול.


לעתים, כבר בשלב הלחיצות או מעט לאחריו, מגיעה ההתפרקות האנרגטית; הקלה גדולה המתבטאת באופן שונה ממטופל למטופלת. יש שצוחקים, יש שבוכים, יש שחשים ברוגע ונחת. אנו נוגעים היכן שכואב, מציפים את אותו אירוע או אירועי עבר וסוללים התחלה חדשה.


הזרמת אנרגיה


בתוך כל אלו, אני מזרים אנרגיה אל גוף המטופל/ת, ומנחה בדמיון מודרך לראות אור לבן הנכנס לגופנו מקודקוד הראש ושיורד מטה דרך שבעת מרכזי האנרגיה.


מטרת הזרמת האנרגיה, היא לשחרר חסמים אנרגטיים, ולהשלים את התמונה: להתמודד עם אירוע העבר, לייצר תהליך של ריפוי ולהשיב את ההרמוניה האנרגטית חזרה לגופנו.


פרקטיקה אותה תוכלו ליישם גם בבית


שטיפה אנרגטית היא טכניקת טיפול טבעי בהפרעות שינה שבכוחה לשנות באופן ניכר ומשמעותי את איכות חיינו.


זוהי דרך יעילה לשחרור סטרס, וכל מטופל ומטופלת מקבלים ממני הדרכה וחומרים כתובים ומצולמים לביצוע שטיפה אנרגטית עצמית.


אציין כי שטיפה אנרגטית על-ידי מטפל, יש לבצע במרווחים של לפחות 3 שבועות, וזאת כדי שנוכל לעבד את כל מה שצף ועלה.


את השטיפה האנרגטית העצמית לעומת זאת, תוכלו לערוך מדי ערב וערב לפני השינה.


התייעצו איתי


שמי צח יצחקי, מטפל גוף ונפש, מומחה לשטיפה אנרגטית וטיפול בשיטת המטאיזם.


בחיפושכם וחיפושכן אחר טיפול טבעי בהפרעות שינה, אני מזמין אתכם/ן להתייעץ איתי בכל שאלה.


ניתן לשלוח לי הודעה בוואטסאפ, להשאיר לי פניה לשיחה חוזרת או ליצור איתי קשר טלפוני.



תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page