top of page

תחושת תקיעות בחיים

הן בטיפול בשטיפה אנרגטית והן בטיפול בשיטת המטאיזם, אחד מן האלמנטים הבסיסיים ביותר שבו אנו מתמקדים, הוא תת-המודע; האמונות המגבילות הטבועות בנו כה היטב.


מבלי שנדע לשים על כך את האצבע, אנו שבויים בהרגלים שלנו, בתפיסות עולם המושרשות בנו ושמנהלות אותנו בכל צעד ושעל.


יש שיאמרו 'טוב נו.. זהו אזור הנוחות שלי', אך אקשה ואומר: האם אותה תחושת אי-נחת המלווה אותנו, אותה תחושה כי דבר מה איננו מסתדר נכון, שאנו עומדים במקום, האם היא נוחה לנו?


אז נכון שהתרגלנו לשגרה, וגם נכון לומר כי לשגרה ישנם יתרונות. אולם אי-הנחת המלווה אותנו, כזו שנתקשה מעט אף לתארה במילים, זוהי דרכה של הנפש להציף זאת מעל פני השטח, לאותת לנו כי הגיעה העת לחפש אחר שינוי.





תת המודע: גלגלי השיניים שפועלים מאחורי הקלעים


מה בין תת המודע שלנו לבין תחושת תקיעות בחיים?


כולנו יכולים להעיד על דפוסים קבועים המאפיינים אותנו; הנטייה לנסוע באותו המסלול מדי בוקר וערב, הרצון להזמין את אותה המנה שוב ושוב במסעדה, או סדר ההתארגנות שלנו בבוקר.


לצדם ישנם דפוסים עמוקים יותר, מושרשים ונסתרים יותר. הרגלים המנהלים ומנחים אותנו מבלי שנדע על קיומם.


תת-המודע שלנו ניזון ונבנה בעיקר בתקופת הילדות, כאשר עד לסביבות הגילאים 8-9, המוח הזוחל שלנו המצוי באמיגדלה, סופח חוויות, אנרגיות ורגשות המצויים סביבנו.


מטרתו איננה להכיר פרצופים ושמות, כי אם לשרוד. מכאן ואילך, בין אם בהיותנו נערים ונערות, בוגרים או מבוגרים, אותו מוח הזוחלים ירצה רק לשרוד והוא יעשה את כל הנדרש לשם כך.


משמעות הדבר עבורנו, היא שאותו אזור במוחנו יבקש לשחזר בכל עת ועת את מה שהכיר כה היטב.


לדוגמה:


אדם שבילדותו או ילדותה, חוו בית אלים או די באווירה נוקשה ומחמירה, וראו כיצד אמם ניסתה לרצות בכל עת את האב, וכך גם הם. הכול נעשה מתוך פחד ומורא, הם פעלו כדי לרצותו.


הריצוי, אותו רטט של הישרדות השוכן בתת-המודע, יותיר את חותמו וילווה את הילד/ה גם שנים רבות קדימה. הם יישארו במקום מסוים מבלי שיצליחו לקדם עצמם ליעדים חדשים; כל זאת מתוך הרצון לרצות, מתוך הרצון שלא לאכזב. או במילים אחרות - לשרוד.


דוגמה נוספת:


בית הישרדותי של משפחה מעוטת יכולת.


נניח ואותו ילד שחווה זאת, פתח עסק משגשג בבגרותו. ייתכן ותחושת התקיעות בעסק, נובעת מאותו יצר הישרדותי ובו הוא חושש מלערוך השקעות כלכליות על אף יכולתן להזניק אותו קדימה. למשל, לקחת עובד לעסק ולהאציל סמכויות, במקום שהוא יבצע את העבודה השוטפת ויתפנה לניהול נכון יותר.


הוא פועל מתוך דפוסים המושרשים בו.


טיפול בשיטת המטאיזם לתחושת תקיעות בחיים


הדוגמאות שתיארתי כאן נשמעות לכולנו די הגיוניות. אולם אדם החווה זאת בהווה, איננו בהכרח יודע לשים על כך את האצבע, או לזהות את עצמו בתוך לופ שכזה.


מטרתה של שיטת המטאיזם היא לאפשר לנו קודם כל להכיר את תת-המודע, לחשוף אותו ולהוציא אותו מאזור הנוחות.


כאשר תת המודע לפתע עוטה על עצמו גוף ומקבל פנים, אנו סוללים את הדרך שלנו להתחיל ולבחור אחרת. זהו כוח עצום שעד עתה כלל לא היה בידינו.


זה מתחיל מן הדברים הקטנים, כמו הנטייה שלנו שלא להתלונן על דבר מה כדי שלא להעיב על היחסים עם אדם מסוים, ועד לנטייתנו לעשות מעל ומעבר שלא מתוך אהבה או חיבה, אלא מתוך ריצוי.


כשמתחילים לשנות את הדברים הקטנים, אט אט אנו עולים שלב ומגיעים גם אל הגדולים. המציאות משתנה, יוצאים מן התקיעות ומתחילים להתקדם.


יוצאים מכדור השלג ההולך וגדל של דפוסים ומנגנונים, ומתווים מסלול חדש.


מה צפוי לנו בטיפול המטאיסטי?


טיפול בשיטת המטאיזם הינו טיפול באמצעות שיחה (בשונה משטיפה אנרגטית הכוללת שיח עם המטופל/ת ומגע).


אורך הטיפול נע בין 5 ל-10 מפגשים.


בתחילה נערוך שיחת עומק; אבקש להכיר אתכם ואתכן, מהם קורותיכם, מהם הנושאים המפריעים לכם, הרגשות המלווים אתכם. אינכם חייבים להיערך לשיחה. היא יכולה להנחות אותנו לכל כיוון.


לאחר מכן, אנו עוברים לעסוק באותם הדפוסים והמנגנונים הנסתרים המנחים אותנו, באותם רטטים הישרדותיים.


בדומה לנטורופתיה למשל שמטרתה לחזק את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף, הטיפול המטאיסטי מלמד את המטופל/ת לערוך מחקר עצמי, להכיר את תת-המודע ולהסיר חסמים. אני תמיד נוהג לומר, כי מטרתנו היא שהמטופלים יהפכו למטפלים הטובים ביותר של עצמם.


אופיו של הטיפול יכול להשתנות בין מטופל למטופלת, אולם אחד מן האלמנטים המרכזיים המאפיין אותו הוא השיקוף.


עקרונותיה של השיטה המטאיסטית מראים כי המציאות החיצונית שאנו חווים, היא לא אחרת מאשר השתקפותו של תת המודע שלנו; אותה מציאות המתחוללת בתודעה שמתחת לפני השטח.


את המפגשים ניתן לערוך פרונטלית או ב-ZOOM, כאשר עד למפגש השלישי, המטופל או המטופלת יכולים להתחיל ולחקור את תת המודע, לסלול דרכים חדשות, להסיר חסמים ולקדם שינוי מדהים בחייהם.


בחלק מן הטיפולים אנו נעזרים בפרוטוקולים ייחודיים באמצעות שליחת גלי גמא. אלו הם גלים אותם מטפל המוסמך בטיפול מטאיסטי לומד להעביר אל המטופל/ת, וזאת כדי להאיץ ולשפר את תהליך הלמידה והשינוי.


התייעצו איתי



את אלו מכם ומכן החשים בתחושת תקיעות בחיים, אני מזמין לשיחת ייעוץ טלפונית ראשונית במהלכה אשמח להכיר אתכם/ן ולהבין את שעל לבכם.


ניתן לכתוב לי בוואטסאפ, להשאיר לי פניה באתר או ליצור איתי קשר טלפוני ישיר.



תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page