top of page

מהו ריפוי אנרגטי?

פעמים רבות שואלים אותי אם היותי מטפל ברפואה משלימה אומר שאני סותר את חלקה של הרפואה הקונבנציונלית המערבית בחיינו; תשובתי היא וודאי שלא :), הרפואה המשלימה כשמה כן היא, ומטרתה להשלים את החסר ברפואה המערבית.


נקודת מבט זו, איננה רק נחלתי הבלעדית, והיא גם נחלתו של מייסד שיטת הרפואה האינגרטיבית המאחדת, ד"ר נאדר בוטו. שיטה לשטיפה אנרגטית בה אני משתמש במסגרת טיפוליי.


ד"ר נאדר בוטו, קרדיולוג במקצועו, פיתח שיטת אבחון וטיפול המשלבת בין הרפואה הקונבנציונלית המערבית לבין המשלימה. למשנתו, הגוף והנפש מקיימים יחסים סימביוטיים המשפיעים זה על זה.


מהי רפואה אינגרטיבית מאוחדת?


הרפואה המערבית היא מעולה. אל תשללו אותה. בזכותה אנו יודעים את תפקידו של כמעט כל איבר ואיבר בגוף, כיצד הוא עובד וכיצד לשקמו לאור סוגיות בריאותיות כאלו ואחרות.


ד"ר נאדר בוטו שבא מעולמות הרפואה המערבית, החליט להשלים את החסר; ברפואה המערבית כמעט ואין כל התייחסות לנשמה, לנפש האדם. אנחנו מרבים לתת כדורים, תרופות, 'פלסטרים', אולם לעתים אנו פוסחים על השאלה מה הוביל לתסמיני החולי הללו? מה הוביל למכאוב? לתשישות?


ריפוי אנרגטי הנגזר משיטה זו, אומר כך: כל מחלה, כל סבל, כל קושי שיש לנו בחיים, מתרחשים כאשר 2 דברים קורים בו-זמנית:


  • חיוניות נמוכה – ממש כמו רמת הסוללה בגוף שיורדת ופוחתת.

  • משבר – אירוע משברי המתרחש ופוגש אותנו בעת שהחיוניות שלנו נמוכה.


ד"ר נאדר בוטו מיפה במשך עשרות שנים כל משבר ומשבר, ונתן לו 'כתובת' משלו בגופנו.


ברגע בו אנו חווים משבר, רמת החיוניות באיבר מסוים המקושר לאותו משבר יורדת מ-100% ל-80% (לשם הדוגמה). לא נחוש בכאב, לא יתפתח חולי. אולם מתי כן? כאשר התנאי השני מתקיים. כאשר משבר יפגוש אותנו במרוצת הזמן.


המשברים שלנו לרוב מתרחשים בילדות, ומשתחזרים לאורך השנים. נובעים מן התת מודע. כאשר ישנה חיוניות נמוכה ומשבר לא פתור, אנו חווים חסמים, פחד, מתחים, חולי וכאב.


מהי מטרת הטיפול?


ריפוי אנרגטי נועד להציף את המשבר או המשברים (אפשר גם לקרוא להם אירועי עבר), וללמוד מהם את השיעור. לייצר תהליך ריפוי במקום הכואב.


אנחנו נוגעים בנקודה הכואבת ומשחררים ממנה את הכאב בשילוב של מגע באזור הספציפי הכאוב. אותו אזור, ממופה באופן מדויק עם שיוך האיברים לפי המשברים.


המפגש כולל גם מתן הסברים והדרכות לחיזוק הגוף. מסמכי הדרכה רשמיים מטעמו של מרכז ד"ר נאדר בוטו. יחד, אפרט לכם ואסביר לכם כיצד להמשיך ולתחזק את גופכם גם הרבה לאחר סיומו של המפגש.


הרגע שבו אנחנו מתחברים אל אירוע המשבר, אנו מייצרים זיכרון חדש. מסלול חדש לאותו אירוע שהשפיע עלינו כה רבות.


כיצד הטיפול נראה בפועל?


הטיפול הינו טיפול במגע, אין שום צורך להסיר כל ביגוד שהוא במהלכו. אין מדובר בפרקטיקה המזכירה עיסוי.


אנו מתחילים את הטיפול עם נדנוד קל של חלקו העליון של הגוף, כל זאת כאשר המטופל או המטופלת שוכבים על מיטת הטיפולים. במקביל, אני מדריך כיצד לתרגל ריברסינג (נשימות מעגליות).


ההתפרקות האנרגטית מגיעה לעתים כבר בתהליך זה, לעתים מעט אחרי, כאשר השלב הבא הינו לחיצות על אזור האיבר וקיום דו-שיח עם המטופל/ת. מהר מאוד אנו מגיעים אל הנקודות הכואבות.


קשה נורא לתאר את רגע ההתפרקות. כל אחד ואחת מגיבים אחרת. מצחוק משחרר ועד לבכי. זה נורא אינדיבידואלי, בדיוק כפי שהטיפול הוא אישי נורא.


תוך כדי הלחיצות, אני מזרים את האנרגיה אל המטופל/ת במה שנקרא בשפה המוכרת יותר 'הילינג'. ההנעה האנרגטית מייצרת תגובות רגשיות חזקות מאוד, אנו עובדים עם כל מה שעולה ומייצרים תהליך לריפוי פנימי.


תיאור השטיפה האנרגטית


בניסיוני לפשט את הדברים, בריפוי האנרגטי אני למעשה מזרים אנרגיה מן הכתר (חלקו העליון של הגוף) כלפי מטה. האנרגיה נכנסת לגופנו מן הראש, תוך שאני מנחה את המטופל או המטופלת לדמיין אור לבן הנכנס ממעלה, ועובר לו בכל מרכזי הגוף, עד שנוצר רעד ברגליים.


חשוב לי לציין כי לעתים הרעד מורגש כבר בטיפול הראשון, ולעתים המרכזים האנרגטיים כה חסומים, עד שהרעד מתעכב מלבוא, ונדרש לשם כך טיפול נוסף.


מטרתנו היא להזרים את האנרגיה בשבעת המרכזים, אנו רוצים שהם יהיו משוחררים לחלוטין, שהאנרגיה תזרום ממעלה ומטה בחופשיות.


למי ריפוי אנרגטי יכול להועיל?


במהלך המפגש, תעברו את 4 שלבי החיים: גירוי, התרחבות, התכווצות והרפיה.


זהו טיפול שיעיל מאוד להפחתתו של סטרס, ריפוי של כאבים, פחדים וחרדות. עם סיומו של הטיפול, כל מטופל ומטופלת יוצאים עם כלים יעילים להתמודדות עם פחדים, חסמים וחרדות.


מהי תכיפות הטיפולים?


אדגיש כי לא מדובר בטיפולים שבועיים. למעשה, אסור לנו לבצע טיפול נוסף בתכיפות כה גבוהה.


ישנם שמגיעים אלי לאחר חודש, ישנם שמגיעים לאחר מספר חודשים ואף שנה ומעלה. כל אחד ואחת מגיעים על-פי צורכיהם ותחושותיהם האישיות.


אני באופן אישי, מגיע לשטיפה אנרגטית אחת לארבעה חודשים.


תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page