top of page

טיפול טבעי בערך עצמי נמוך

ביקורת עצמית היא איננה דבר פסול לכשעצמו; היא הכוח המניע אותנו לממש את עצמנו, להביט אל המציאות הנוכחית מתוך ההבנה כי יש לה מספר צדדים, והכול טמון במוטיבציה שלנו לעשות ולשנות.


אולם כמו בכל היבט בחיינו, הכול שאלה של מינון. זהו דבר אחד לבקר את עצמנו ולומר 'הייתי שאנן, חבל שלא הקדשתי זמן למשימה הזו כפי שהיה צריך' וזהו דבר אחר לגמרי להתמקד באופן עקבי ומגמתי בתכונותינו האישיות שלטעמנו אינן טובות מספיק.


אדם בעל ערך עצמי בריא מכיר הן בחסרונותיו והן ביתרונותינו. על-פניו זוהי נשמעת כמו עצה בריאה לחיים: אל תסתכלו רק על חצי הכוס הריקה. אולם בפועל? המציאות מלמדת כי השינוי התפישתי הזה הוא קשה ליישום.


יש שיקראו לכך הרגל שקשה לשנותו, אך אני מכנה זאת אמונה מגבילה; אמונה שהשתרשה בתת-המודע שלנו עוד מילדות. היא מנהלת אותנו פעם אחר פעם, מבלי שנדע לשים על כך את האצבע.


כיצד הרפואה האינטגרטיבית המאחדת רואה זאת?


הרפואה האינטגרטיבית המאחדת של ד"ר נאדר בוטו, מסבירה את קיומן של סוגיות רגשיות (כגון ערך עצמי נמוך או חרדה) ופיזיות (דוגמת חולי או כאב) כתוצאה הנובעת מאירועים משבריים שהתרחשו בעברנו.


במחקרו, ד"ר בוטו העניק לכל אירוע משברי כתובת מדויקת בגופנו. כאשר האירוע מתרחש, הוא מפחית את חיוניותו של אותו האיבר.


לפי הרפואה האינטגרטיבית, הסוגיה הרגשית או הפיזית, במקרה המדובר ערך עצמי נמוך, איננה צפה עד אשר מתקיימים שני תנאים יחדיו: חיוניות נמוכה, ואירוע משברי שמשתחזר.


'אירוע משברי' איננו בהכרח מתאר מאורע קשה וטראומתי כמו תאונת דרכים או חלילה אלימות במשפחה. זהו יכול להיות אדם שבילדותו היה ילד יחיד והוריו לא הקדישו לו זמן ראוי. אותו ילד או ילדה, מרגישים ש'לא ראו אותם'.


זהו גם יכול להיות אירוע ובו ילד או ילדה גמגמו כשהם ענו בכיתה על שאלה למורה, וכל הכיתה צחקה.

שימו לב, כי אלו הם אירועים שייתכן מאוד ובבגרותנו, אנו נסתכל עליהם ואפילו נבטלם בהינף יד. על-פניו, הם נראים כחסרי משמעות, אך הם יצרו בנו אירוע שהשתרש ועטה על עצמו טריגרים שונים.


לדוגמה: כאשר אנשים רבים מביטים בנו, זהו טריגר שיקשה עלינו לדבר, כיוון שאותו אירוע משברי מן העבר של גיחוך מצד חברינו לכיתה, השתחזר זה עתה.


דוגמה נוספת: התחושה שלנו כי אף אחד לא מתייחס לדעתנו המקצועית במשרד בו אנו עובדים. זהו טריגר החוזר אל עברו של אותו הילד שהוריו לא התייחסו אליו.


ומה אירע כאן למעשה? בעקבות האירוע בעברנו, החיוניות ירדה, ובעקבות חזרתו של האירוע במשך השנים, החלו לצוף סוגיות רגשיות ופיזיות בדמות ערך עצמי ירוד.


סוללים דרך חדשה


השטיפה האנרגטית היא שיטת הטיפול הנגזרת מתוך הרפואה האינטגרטיבית המאחדת.


מטרתה היא כפולה כאשר מן הצד האחד אנו פועלים להשיב את האיזון האנרגטי והחיוניות לגופנו, משחרר את החסמים שהצטברו ב-7 מרכזי האנרגיה דרך טיפול הילינג; ומן הצד השני, צוללים אל התת-מודע באמצעות דמיון מודרך, לומדים להבין את אותם אירועי עבר שהתרחשו ושניהלו אותנו ביד רמה.


חשוב לציין כי לעתים קרובות, אותו אדם בוגר שעמד בעברו מול כיתה שלמה שגיחכה עליו, כלל לא יידע לחזור לאותו האירוע. ייתכן ואף לא יזכור זאת בטרם הטיפול, אך יגיע כיוון שהוא מודע להיותו חסר ביטחון ובעל ערך עצמי נמוך.


במהלך הטיפול, אני מתחיל להזרים אנרגיה מפלג גופו העליון של המטופל ומנחה לדמיין אור לבן הזורם מן הראש ודרך 7 מרכזי האנרגיה.


הטיפול כולל נקודות לחיצה שלרוב מרמזות לי על הכאב שמתחולל בפנים. אנו נוגעים היכן שכואב, במקום שבו החוויה הקשה אצורה ושמורה. זהו רגע של פורקן מאוד גדול, הקלה וגם הארה – רגע שבו אנו מבינים האירוע המטלטל שליווה אותנו לאורך שנים.


גם אם באופן אובייקטיבי, אותה חוויה נדמית כשולית בלבד, הרי שעבור המטופל או המטופלת, היא הפכה למעין כדור שלג מתגלגל. זוהי חוויה שליוותה את המטופל לאורך שנים, נתנה את אותותיה והתבטאה במצוקה גדולה.


מתוך האירוע המשברי שצף ועולה, אנו סוללים דרך חדשה, דרך מכילה יותר, סלחנית יותר. מנקים את הפצע ומאפשרים לו להחלים. למעשה, עוצרים את כדור השלג שהלך וגדל. מתחילים בפרק חדש.


למידע נוסף על הטיפול, אני מזמין אתכם/ן לקרוא את מאמרי בנושא טיפול אנרגטי רגשי


התייעצו איתי בנושא טיפול טבעי בערך עצמי נמוך


שמי צח יצחקי, מטפל גוף ונפש, מומחה לטיפול בשטיפה אנרגטית וטיפול בשיטת המטאיזם.


אשמח להיות חלק מן הצעד הראשון שלכם לשינוי, ולייעץ לכם בכל שאלה והתלבטות. אני מזמין אתכם ואתכן, להשאיר לי פנייה באתר, ליצור עמי קשר טלפוני או לכתוב לי בוואטסאפ.


תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page