top of page

טיפול בהימנעות רגשית (הדחקה רגשית)

אני סבור ובטוח כי אינני מחדש דבר באמרי שהדחקתם של רגשות לבסוף צפה מעלה ומקבלת ביטוי. למעשה, ככל שנהיה מנותקים מן הרגש האצור בגופנו, כך הוא ייתן את אותותיו בדמות חולי, כאבי גוף וקשיים רגשיים.


הכאב הטמון בנו איננו נעלם, וגם אם צלחנו במשימה ודחקנו אותו מן התודעה, הרי שהוא עודנו שם שוכן בתת-המודע. מותיר אותנו בתחושה של חרדה גדולה או מתח, מוביל אותנו לקבלת החלטות לא מודעות, חוסם אותנו מלהתקדם ומלהגשים את עצמנו.



טיפול בהימנעות רגשית (הדחקה רגשית)


מקורותיו של הניתוק הרגשי


ניתוק, הימנעות או הדחקה, מילים שונות המתארות לבסוף דבר אחד – הגנה.


כך למשל, אנו יכולים להרחיק אנשים מאתנו, כאשר אלו ייפגעו ויתפסו אותנו כלא-אכפתיים או קרים.


נגד, אנו, מבלי שנבין זאת, פשוט מגנים על עצמנו. עוטפים את גופנו ונפשנו בחומות על גבי חומות.


אולם ממה אנו כה נמנעים? על מה אנו עומדים על המשמר? אלו הן שאלות שהתשובות להן טמונות בנו. וזוהי גם מטרת הטיפול – להפוך אותנו למטפלים הטובים ביותר של עצמנו.


ברפואה האינטגרטיבית המאחדת, המקורות להימנעות הרגשית הם למעשה אירועים משבריים. חוויות עבר מטלטלות שלרוב חוזרות אל שנות הילדות המוקדמות.


זיכרון עמום וכואב שלעתים קרובות נשכח אותו או נבטל אותו כלאחר יד בתור 'לא משמעותי'.


אירועי משבר עשויים לבוא בשלל תצורות וגוונים:


אלו יכולים להיות מקרים קשים כגון ילד או ילדה שגדלים במשפחה מעוטת יכולת. ההישרדות הבלתי-פוסקת תותיר את חותמה גם שנים רבות קדימה. או משפחה עם אווירה אלימה ובה למשל האב מתעמר בילדיו ובאשתו.


אלו יכולים להיות מקרים שעל פניו נדמים כפשוטים, כמו ילד שכל הכיתה צחקה עליו כאשר שגה בפתירת תרגיל על הלוח.


השורה התחתונה היא כי מדובר באירוע או אירועים שנצרבים בנו. עוצמת האירוע היא סובייקטיבית ושמורה לעולמם הפנימי של כל אחד ואחת.


אך מתי ההדחקה הרגשית תקבל סממנים פיזיים או רגשיים?


כל אירוע או חוויה משברית מטלטלת, פוגמים בחיוניות של גופנו, מפחיתים אותה ומקבלים כתובת באיבר או אזור מסוים. עם זאת, אותותיהם לא יצופו מעל לפני השטח עד אשר יתקיימו 2 תנאים במקביל.


ברפואה האינטגרטיבית המאחדת, ד"ר נאדר בוטו מסביר כי הכאב והחולי נובעים מחיוניות פחותה השלובה עם אירוע משברי המשתחזר בנו.


כך למשל, ילד שגדל במשפחה מעוטת יכולת, יסבול מחיוניות נמוכה אך לא יחוש בה, עד אשר בשנותיו הבוגרות, ייחשף לאירוע הישרדותי מסוים. או ילדה שלא הצליחה לפתור דבר מה על הלוח מול כיתתה, לפתע תפגוש בחוויה דומה כאשר תישאל על מצגת במקום עבודתה.


בהקשרה של הימנעות רגשית, אחת מן הדוגמאות המדהימות ואפילו יוצאות הדופן שלי, שמורה לתלמיד שהשתתף בקורס מרחב הכ"ח להתפתחות אישית.


בסרטון הבא, הוא מספר כיצד היכולת שלו לפתוח את הלב, ריפאה אותו - הלכה למעשה. עד אותו הזמן, חייו היו תלויים בקוצב לב שהושתל בו כיוון שלבו פסק מלפעום מספר פעמים בלילה. ככל שהוא למד 'לפתוח את הלב' כך לבו לא היה זקוק עוד לקוצב.





ככל שהוא התחבר פנימה, למד להכיר את עצמו ואת מקורותיו הרגשיים, כך הוא אפשר לגופו להתרפא.

בטיפול בהימנעות רגשית, אנו לא רק שמסירים מעלינו חסמים, אלא מאפשרים; מאפשרים לגוף ולנפש למצוא שלווה ומרפא.


שטיפה אנרגטית כטיפול בהימנעות רגשית


עד כה תיארתי את השקפת עולמה של הרפואה האינטגרטיבית המאחדת, וכאן אספר לכם על דרך הטיפול הפרקטית הנובעת ממנה.


השטיפה האנרגטית היא שיטה טיפולית שנועדה להשיב את החיוניות של הגוף שאבדה, לשחרר חסמים אנרגטיים באמצעות הילינג וטכניקות טיפוליות הייחודיות לגישתו של ד"ר נאדר בוטו, ולהציף את האירוע המשברי שחלחל בנו, שוכן בתוכנו ומנהל אותנו.


הטיפול מתחיל בשיח ביני לביניכם, שיח ובו אני לומד להכיר אתכם. אינכם מוכרחים להיצמד לכיוון מסוים, אינכם צריכים להתכונן לשיחה. ניתן לשיחה להגיע אל מחוזותיה בחופשיות וללא גבולות מוגדרים.


לאחר מכן, נחל בטיפול עצמו שמתקיים כאשר המטופל/ת שכוב/ה על מיטת הטיפולים.


בראשיתו של הטיפול אני מנדנד את פלג הגוף העליון ומנחה לתרגול נשימות מעגליות (ריברסינג).


לאחר מכן, אנו עוברים לנקודות לחיצה ושיח ער ביני לביניכם. אנו לוחצים היכן שכואב, היכן שהחוויה המשברית שוכנת. לרוב זהו רגע של פורקן גדול, של רגשות עזים הצפים מעלה.


אנו לומדים את החוויה המשברית, תווים דרך חדשה של ריפוי, של הסתכלות מחודשת על פני הדברים, אותם רגשות שהשתמרו בפנים. יוצרים לעצמנו מסלול חדש.


זהו טיפול עוצמתי מאוד המשחרר את החסמים האנרגטיים ושמאפשר לפתוח דף חדש ומודע.


מבחינת מספר המפגשים הרצוי, זהו אלמנט המשתנה מאדם לאדם. ישנם מטופלים שטיפול אחד ישנה את עולמם, ולעתים ישובו לאחר מספר חודשים ואפילו שנים. ישנם מטופלים, שיבקשו לשוב לטיפולים נוספים באופן תכוף.


לצד הפרקטיקה שמבוצעת בקליניקה, אלמד אתכם כיצד לערוך שטיפה אנרגטית עצמית, אותה תוכלו לערוך מדי לילה בטרם תלכו לישון. לנקות את המערכת ולשחרר רגשות אצורים.


מידע נוסף על אופן הטיפול, תוכלו למצוא כאן.


סדנת מרחב הכ"ח להתפתחות אישית


בסרטון שהצגתי מעלה, מדובר היה בתלמיד שהשתתף אצלי בסדנת הכ"ח להתפתחות אישית.


זהו קורס מבית מרחב מודעות של פריידי מרגלית. הוא קיים למעלה מעשור והעניק לאלפי תלמידים ותלמידות כלים תודעתיים ששינו את חייהם.


בגילוי נאות אספר לכם כי זוהי סדנה שעברתי בעבר ושבזכותה מצאתי את ייעודי. היא סייעה לי לפתוח את רגשותיי, להכיר את עצמי ולהגיע להגשמה אמיתית.


זוהי סדנה שנועדה לאפשר לכל אחד ואחת להפוך למטפלים של עצמם; במהלכה אנו מקבלים כלים תודעתיים, מתחברים פנימה אל הנפש, לומדים להכיר את עצמנו ואת רצונותינו.


אם אתם חשים כי אתם מתמודדים עם קשיים רגשיים או פיזיים הנובעים מאי-נחת המתחוללת בתוככם, ברוח ובנפש, אני מזמין אתכם לקבל פרטים נוספים על המחזור הבא ומפגש מבוא ללא עלות, וכן ניתן להתייעץ איתי ולקבל מידע מקיף על התהליך.


אודותיי


שמי צח יצחקי, מטפל גוף ונפש, מוסמך לטיפול באמצעות שטיפה אנרגטית וטיפול בשיטת המטאיזם, ומעביר סדנאות להתפתחות אישית.


להדחקה רגשית סממנים רבים הצפים מעלה. לרוב, אין מדובר בדבר מה חד-משמעי המספר לנו כי הגיעה העת לערוך שינוי מקיף בחיינו. לא אחת, אלו הם רמזים עדינים והדרגתיים שאט אט מחלחלים בנו ומניעים אותנו לקחת פסק זמן, ולהקדיש את עצמנו לעצמנו.


בכל שאלה והתייעצות, בכל התלבטות ותהייה, אשמח לסייע לכם ולעמוד לרשותכם. ניתן לפנות אלי בוואטסאפ, ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.


תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page