top of page

טיפול בדמיון מודרך

זהו אמנם משפט שחוק למדי, אך הוא בהחלט עומד במבחן הזמן: 'מחשבה יוצרת מציאות' הוא איננו עוד קלישאה. כאשר אנחנו עצובים או מוטרדים, הרי שגם יום שגרתי לחלוטין ואירועים שגרתיים, יכולים להתפרש אצלנו באופן דרמטי יותר, מוקצן הרבה יותר. כאשר אנו שמחים או נינוחים, לעתים גם אתגרים קשים יכולים להתקבל בקלות מפתיעה למדי. אם כך הדבר, מדוע שלא נתעל את הכוח האדיר הזה לטובתנו?


חשיבותו של הדמיון לא פסחה על משנתו של ד"ר נאדר בוטו, מייסד הרפואה האינטגרטיבית לשטיפה אנרגטית. זהו אחד מן הטיפולים הבולטים בהם אני משתמש, כאשר התוצאות יכולות לשנות את איכות חיינו ואת ההווי שלנו מן הקצה אל הקצה.


המון מילים והמון מושגים לא מוכרים? מיד אעשה סדר בנושא :).


נתחיל מן הבסיס - מהו דמיון מודרך?


במוחנו, רב הנסתר על הגלוי, והוא עודנו אחד מן האיברים המסתוריים ביותר עבור המדע.


אולם אחד מן התהליכים הידועים לנו, הוא הקשרים הסינפטיים הענפים שהוא מייצר; מיליארדי קשרים שונים הנוגעים לזיכרונות, החוויות והאירועים אותם אנו חווים.


אותם קשרים מחשבתיים מייצרים הולכות חדשות ולמעשה מייצרים מציאות חדשה. נסו למשל לחשוב על אירוע מכונן שחוויתם וכיצד הוא עיצב את השקפת עולמכם.


הקשרים הסינפטיים מגבשים את זהותנו, מלמדים אותנו ומנחים אותנו. אולם בו-זמנית, הם גם עלולים ליצור חסמים בחיינו ולהוביל לתחושת 'תקיעות'.


מטרתו של הדמיון המודרך הוא לייצר מציאות חלופית. לסייע לנו לטפל במנעד רחב של סוגיות, תרחישים ואתגרים. זהו כלי נהדר להרפיה, כלי אפקטיבי מאוד לשינוי תפישות והרגלים ולקידום תהליכים המתחוללים בגופנו. הוא משמש לטיפול בפחדים, לשיפור הביטחון העצמי, חרדות, הפחתת סטרס, זוגיות וזה.. ובכן רק על הקצה המזלג.


ומהי שטיפה אנרגטית?


אם יוצא לכם להכיר אותי לראשונה ממש מתוך מאמר זה, אז קודם כל נעים מאוד, שמי צח יצחקי, אני מטפל גוף ונפש באמצעות טיפול בשטיפה אנרגטית ומטאיזם (טיפול בתת-מודע).


את הדמיון המודרך אני רותם לטיפוליי לשטיפה אנרגטית בשיטתו של ד"ר נאדר בוטו.


שורשיו של ד"ר בוטו נטועים היטב ברפואה המערבית בהיותו קרדיולוג במקצועו. במרוצת השנים, פיתח ד"ר בוטו את שיטת הטיפול לרפואה אינטגרטיבית מאחדת, ובמסגרתה שילב בין עולמותיה של הרפואה המערבית לביו אלו של הרפואה המשלימה.


לשיטתו, הרפואה המערבית איננה נותנת כל דגש על נפשו של האדם, על הנשמה. אנו מרבים במתן תרופות המסייעות ומקלות, אולם במקרים רבים מדובר ב'תחבושת', ב'פלסטר' שאיננו מעמיק בשורשי החולי או הכאב. מה מוביל את הפחדים שלנו? מה הביא להופעתן של החרדות? לתחושת התשישות? לחסמים המלווים אותנו בחיינו ומונעים מבעדנו להגשים את עצמנו?


על-פי תורת הרפואה האינגרטיבית המאחדת, ישנם שני אירועים אשר צריכים להתרחש בו-זמנית:


  • רמת חיוניות נמוכה - כאשר אנו חווים משבר או אירוע מטלטל, הוא משפיע לשלילה על רמת החיוניות של איבר מסוים בגופנו (למשל מ-100% ל-80%). הרפואה האינגרטיבית ממפה כל איבר ואיבר ומייחסת כל משבר לכל איבר.

  • אירוע משברי - קיומו של אירוע משברי מסוים הפוגש אותנו.

שילובם של שני תנאים אלו יחדיו, מביא לקיומו של סבל, של קושי המלווה אותנו בחיינו, של מחלה או תחושה רגשית שלילית קשה כגון פחד, סטרס וחרדה.


כיצד טיפול בדמיון מודרך ושטיפה אנרגטית משתלבים יחדיו?


שטיפה אנרגטית משלבת בין טיפול במגע לבין הילינג לבין טיפול בדמיון מודרך.


לרוב, התנאי השני, אותם משברים שפוגשים אותנו כאשר החיוניות שלנו נמוכה, אלו הם משברים הנרקמים עוד תקופת הילדות שלנו, מימים עברו. הם משתחזרים אצלנו שוב ושוב.


מטרתי במהלך הטיפול היא להציף את אותו משבר או משברים, לעורר את אותם אירועים שחווינו בעבר, וללמוד מהם את השיעור, לייצר זיכרון חדש, לאפשר ריפוי במקום הכואב.


בראשיתו של הטיפול, אני מזרים אנרגיה במטופל/ת, אנרגיה המתחילה מן הראש ושזורמת מטה עד לכפות הרגליים. מטרתנו היא להניע את האנרגיה הפנימית שלנו דרך 7 המרכזים.


ברגע בו האנרגיה מונעת, הרגשות עולים וצפים.


כבר בתהליך ראשוני זה, אני רותם לצדי את הדמיון המודרך, כאשר אני מבקש מן המטופל/ת לדמיין נקודת אור לבנה הזורמת לאורכו של הגוף.


בשלב הבא אני מבצע לחיצות מדודות והדרגתיות בנקודות הכואבות המביאות לשחרור והתפרקות. הכול נעשה תוך כדי שאני והמטופל/ת מקיימים דו-שיח.


דרך הדמיון המודרך, אנו מייצרים קשרים סינפטיים חדשים במוח, מסלול חדש לאותו אירוע מכונן, אותם משברים המלווים אותנו ומנהלים אותנו.


אנו מייצרים מציאות חדשה המיטיבה עמנו. סוללים דרך חדשה.


התייעצו איתי


בכל שאלה והתייעצות בנושא זה, אני כאן בשבילכם.


אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר טלפוני, או לכתוב לי באתר ואשוב אליכם בהקדם,



תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page