top of page

הקשר בין גוף לנפש, בין מצב נפשי לכאבים ומחלות והוֹמֵאוֹסְטָזִיס


טיפול רגשי - גוף נפש

כדי להבין יותר עד כמה הקשר בין הנפש לגוף הוא קשר ישיר ומשמעותי לנו עלינו להכיר את המונח: הוֹמֵאוֹסְטָזִיס.

הוֹמֵאוֹסְטָזִיס הוא מצב שבו התנאים הפיזיקליים והכימיים השוררים בתוך האורגניזם (במקרה שלנו הגוף) נשמרים ברמה יציבה שמתאימה לפעילותו המיטבית, למרות שינויים שחלים בסביבתו החיצונית.

כשמדברים על הוֹמֵאוֹסְטָזִיס, כלומר איזון של הגוף, אנחנו מדברים על איזון מרמת התאים בגוף - כלומר איזון של כל תא ותא ואיזון של סך התאים בגוף, אל מול הסביבה החיצונית והאתגרים שהיא מציבה. הוֹמֵאוֹסְטָזִיס של ויסות נכון ברמת הסוכר, של החום בגוף, לחץ דם מאוזן ועוד... נגענו במונח הוֹמֵאוֹסְטָזִיס ממש בקצרה ומה שחשוב להבין בהקשר של גוף נפש ומחלות.


גוף האדם מתמודד בכל רגע ורגע עם נגיפים ומתמודד בתנאים משתנים של הסביבה למשל טמפרטורה חיצונית משתנה, עליו לדעת להתמודד עם כל מה שמגיע ולהישאר באיזון.


הקשר הנפשי להוֹמֵאוֹסְטָזִיס:


מלבד התנאים החיצוניים, היבט חשוב ומשמעותי נוסף הוא ההתמודדות של הנפש, למשל מצבי לחץ נפשי.

אדם שנמצא במצב של הוֹמֵאוֹסְטָזִיס הוא אדם בריא וכדי להגיע לאיזון הזה חשוב לעשות את הקשר בין הגוף לנפש.

בעידן של היום אנחנו כבר יודעים בוודאות שיש קשר ישיר בין הנפש שלנו לגוף.

כך למשל אנשים שסובלים מהתעללות נפשית מצד הסביבה ולא חשוב מצד מי, או מסתובבים בתחושת אכזבה מעצמם או מהסביבה מכל מני סיבות מאי הגשמה ועד לזוגיות לא טובה וכול'...גופם יתקשה להגיע להוֹמֵאוֹסְטָזִיס, הם יסבלו מכאבים בגוף במקרה הקל, דלקות או מחלות במקרים קשים יותר.


הגוף זוכר טראומות קטנות:


כל טראומה שעברנו במהלך חיינו, טראומה שלא עיבדנו עד הסוף, לא התמודדנו איתה ולא למדנו את השיעור שלנו ממנה - נשארת בגוף שלנו ולכן לא נבין מדוע כואב ומדוע אנו סובלים.

כשמדובר על טראומה זה לא חייב להיות טראומה כפי שאנחנו תופסים אותה היום - אירוע גדול ומשמעותי, זה יכול למשל להיות מקרה של פרידה מאמא שהשאירה אותי בגן, פרידה שאני זוכר עד היום שהתלוותה בבכי ותחושה קשה של נטישה ולמרות שהושארתי בגן מאות פעמים את הפעם הזו אני זוכר כטראומה וזו טראומה פתוחה וכל עוד היא לא מעובדת היא משפיעה על הבריאות הפיזית שלי.


הגוף מדבר איתנו כל הזמן:


במהלך החיים אנחנו סובלים מדי פעם מכאבים במקומות שונים, כך למשל פתאום כואב לנו בזרוע, ברגל או שהבטן מציקה נורא וכול'...

לכל כאב פיזי יש הקשר נפשי, הכאב הפיזי מגיע בעקבות הסבל או קונפליקט של הנפש, ככל שהקונפליקט גדול יותר הכאב יהיה משמעותי ועוצמתי יותר ועד שלא נבין על מה הכאב הפיזי יושב נמשיך לסבול מאותו כאב. לכן חשוב לטפל בעצמכם ולהתמודד עם העבר ולא להדחיק. ישנן שיטות טיפול רבות וכולן מבורכות וטובות משטיפה אנרגטית דרך טיפול רגשי ושליטה על התת מודע ו- nlp, גם מדיטציות מעולות ועושת לפעמים את העבודה בצורה טובה, כל אחד ואחת יבחר ובחר את הדרך השלה/שלו להתמודדות ושחרור האנרגיה התקועה מהעבר.

בחרו את השיטה המתאימה לכם ודאגו לנפש שלכם, חשוב לשמוע על עצמינו בריאים כאן בפעימת חיים הזו🙂


סיפורים מעוררי השראה מהקליניקה כאן

עוד פרטים על: שטיפה אנרגטית רגשית

תודה, נרשמת בהצלחה

bottom of page